ה. סיכום והצעות להמשך

עמוד:192

נראה שהמדובר בשני סוגים , מישורים אימננטיים שונים , של הקשרי מידע בהתייחסותם לפעולות פנימיות וחיצוניות . הפלטפורמה מכילה בהתרחשותה יכולת התמרה של אותות מידע , המהווים משמעויות גנריות לסוגי הקשרים , יחסים , היסקים לנגזרותיהם ומינם , לפעולות אונטולוגיות סובייקטיביות , יכולת המאפשרת לפלטפורמה עצמה חירות התפתחותית . המבנה הגנרי של מרכבת חיים מכיל בתוכו יכולת התרחשות של ייחוד בריבוי במציאות משתנה , המאפשר חיים ייחודיים רוחשים במרחב אימננטי של משמעויות פועלות . יאמרו המבקרים , שהפלטפורמה הינה היפותזה בלבד , ואין לה כל קשר אל המציאות . על כך אומר , שאכן מדובר בקונטרס קדם-מדעי שאינו מוכח באופן אמפירי , אך זוהי התבוננות פילוסופית המפתחת ומייצרת מושגים , ובשלב זה היא משוחררת מהיבט אמפירי . ההתבוננות , ראייה-הכרה , איננה תוצאה הנובעת ממקרה פרטי כזה או אחר , אלא להיפך , היא משוחררת מהמקרה הפרטי התלוי בהתייחסותו למרחב ולזמן , משוחררת מתיאוריות , תיאולוגיות ודעות קדומות , אך קשורה , נובעת ומתחוללת במישור האימננטי ההיסטוריוסופי . ייחודיותו של היחיד החי מתממשת בפעילויותיו במציאות האפשרית . לצערי , "תרבות" החיים האנושית בימינו מושתתת עדיין על ניצול , חרדה ופחד עז הקיים בבני האדם כיחידים ובקהילותיהם , והיא מכוונת באופן כוחני את בחירת פעילויותיהם . אך עדיין קיימת האפשרות לראות ולהכיר , להבין ולפעול לשינוי תפיסת המציאות , מאחר שהשינוי עצמו הוא ודאי , מהכרח טבענו והמציאות האובייקטיבית . אנו רואים את פריחתן של קהילות חברתיות חוצות גבולות , שיתופי פעולה בין ארגוני חברה וטבע , ועלייה במודעות למשמעות פעילויותינו . 50 להבדיל מראייתם של דלז וגואטרי בעניין "נתפסים ומורגשים . " ראו : ז' דלז ופי גואטרי , מהי פילוסופיה ( תרגום : אי להב , ( תל-אביב יפו , 2008 עמי . 182

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר