ה. סיכום והצעות להמשך

עמוד:191

ה . סיכום והצעות להמשך תורת המחוללים על מושגיה מאפשרת ליחיד לבחון בכל שלב בחייו , בהתייחסותו למרחב ולזמן , את איכותו-מהותו על-ידי הכרת איכותם בפועל של מחולליו אל מול איכותם הפוטנציאלית הסובייקטיבית . ניתן לפתח את תורת המחוללים למערכות לימוד דינמיות , לפעילויות לימוד מיוחדות על-פי גיל , סביבה ומצבו המיוחד של הפרט הלומד . אין זה המקום לפתח את האפליקציות השונות של תורת המחוללים , אלא לקרוא לפילוסופים , חוקרי מדע מתחומי מחקר שונים , אמנים ויוצרים , לחפש ולאתר באופן נסיוני-אמפירי , מושגי או אמנותי , את מבנה תורת המחוללים וקיומו של מרחב אימננטי של משמעויות פועלות גנריות , המותמר למידע הקשרי-יחסי סובייקטיבי , קונקרטי באופן של פעילויות רוחשות . אפשר להגדיר את המרחב הזה באנרגיה אפלה ( חומר אפל ) המכילה אותות מידע קיברנטיים המותמרים לאנרגיה / חומר וחוזר חלילה , על-ידי מבנים גנריים למינם וסוגם המאפשרים את התרחשותה של המציאות . בתוך המרחב הזה קיים מישור אימננטי של משמעויות גנריות פועלות התואם את התחוללותן של מערכות חיות . קונטרס תורת המחוללים קורא לביקורת . כך , למשל , אפשר לטעון שמספרם של המחוללים יכול להיות אחר . המבנה הגנרי מכיל עשרים מחוללים , וניתן להגדיר עשרה מהם כמחוללים משתנים ועשרה כמחוללים קבועים , כאשר כולם פועלים בסינכרון והדדיות בכל פעולה . יאמרו המבקרים , שמחולל אחד יכול להימצא בתוך שני , או מחולל אחר הינו קבוע יותר ולא משתנה , אך על-פי תפיסתי את מרכבת חיים , לא היה מקום לשנות את מספרם . יבואו אחרים ויטענו , שאין צורך בשני מחוללי "ניסיון" אלא באחד בלבד עבור הפעולות החיצוניות והפנימיות כאחת ; אך על-פי תפיסתי את מרכבת חיים הרוחשת במרחב האימננטי של היחסים וההקשרים המבטאים משמעויות פועלות ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר