ד. מדיסוננס ועד לאושר

עמוד:188

ד . מדיסוננס ועד לאושר כאמור , תורת המחוללים הינה חלק מ"משנה סדורה : ארץ תקווה . " " המשנה" רואה בנפש-גוף האדם יחידה הומוגנית הדדית בלתי נפרדת , המייחדת את הכרתו וראייתו של היחיד את עצמו יחד עם מציאות משתנה בעולם התופעות הנסיוני והאפשרי . לא קיימת כלל הפרדה בין נפש לגוף , חד הם - הגוף הוא נפש והנפש היא גוף . אין גוף ללא נפש ואין נפש ללא גוף , וכל צירוף כזה הוא אדם יחיד ומיוחד . יותר מכך , בהיות נפש-גוף האדם אופן לנשמתו , אידיאת בריאתו הייחודית - כאמור : "ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה" ( בראשית פרק ב ז , וכמבואר בביאור 5 ב"משנה הסדורה - ( " הרי קיים כמעט תמיד פער בין איכותה של הכרתו הטהורה הפוטנציאלית מקסימלית הנובעת מאידיאת עצמו , לבין הכרתו הנסיונית הצבורה של היותו נפש-גוף חי בפועל . ככל שהדיסוננס בין איכות הכרתו הטהורה הפוטנציאלית מקסימלית של היחיד לאיכות הכרתו הנםיונית בפועל גדול יותר , היחיד מאושר פחות , שליו פחות וחרד יותר , מצב המשליך על חייו בפועל . הפילוסוף עמנואל קאנט בנה שרשרת של " מסננים" בין ההכרה-התבונה הטהורה להכרה-התבונה המעשית , בכדי לאפשר ליחיד להבין את אופן פעולת התפיסה של השתקפות המציאות באמצעות יחסי סכימות חושניות אל מול מושאים חיצוניים לו . "המשנה" מכירה בתהליך הזה המשליך מהיחיד אל מחוצה לו ( פנימה-החוצה , ( אך מתודת "המשנה" ותורת המחוללים מוסיפות ומפנות אותו מבפנים החוצה ומהחוץ פנימה , באופן דינמי , אל מול הכרתו הטהורה הפוטנציאלית , אל עצמיותו ההולמת . בנוסף לכך , האינטראקציה בין יחידים מלווה בהכרח , תמיד , בפערדיסוננס בין יחידים מתקשרים , שכן כל אחד תופס את המציאות 48 ראו ביאור למילה "משמעות" ביסוד אי במפתדו ה'ימשנה הסדורה : ארץ תקווה . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר