ב. על החירות

עמוד:181

לחווה-מתבונן בתופעה כמושא , וכתופעה עצמה . דהיינו , המשמעות מכילה בהכרח פעולה מסוג שהוא ( אקסיומה , 2 עמ' , ( 19 המניבה תנועה ושינוי כלשהו . ככל שהיחיד מעלה ועולה באיכויות מחולליו , ( mini-max ) כך גם עולה ומשתפרת איכות החירות של בחירותיו מתוך מכלול האפשרויות הפועלות . עקב השיפור , בחירותיו נעשות מדויקות ואפקטיביות יותר בשימור ההתמד של אנרגיית חיותו , באופן של הכרה , ראייה וקבלה של מהותו ההולמת בחייו ובסביבתו , תוך הבנה טובה יותר של התמדרצף פעילויותיו הייחודיות במרחב האימננטי של משמעויות פועלות , היוצרות אוסף דינמי רציף של מארג חוויותיו החולפות . חירות זו פועלת באופן שאינו מודע על-ידי המחוללים , ביצירת חומרים ראויים בעיתוי מסוים , או ביצירת מעקף נימים באופן קונקרטי לאותו יחיד חי , וכך מכלול הפעילויות הלא מודעות שלנו עדיין מאתר ובוחר באפשרות פועלת אחת מתוך מרחב אפשרויות פועלות . מתוך החירות הטהורה הקיימת ביחיד חי , מהכרח טבעו לבחירת משמעויות פועלות , גם אם קיימות השפעות חיצוניות אלימות ובלתי מוסריות לבחירותיו , עדיין עליו לבחור מתוך האפשרויות של משמעויות פועלות , פעולות ספציפיות בפועל , הצורבות את דרכו , את חייו , באופן ממשי , מציאותי . תורת המחוללים רואה את החירות כמרכיב הכרחי בחיותו ובפעילותו של החי . אמנם תורת המחוללים דנה בהתחוללותו של היחיד , בחירותו של היחיד בתוך מצבו הריאלי במרחב ובזמן , אך עם זאת , אנו רואים כיצד ניתן גם להשפיע ובקלות רבה יחסית , עקב רגישותה של מרכבת חיים , על רגישותן ותפיסת המציאות של קהילות אדם שונות ולהביאן להכחשתה של המציאות או לפעולה אגרסיבית קולקטיבית של 44 ראו ביאורים ב"משנה הסדורה : ארץ תקווה , " מפתח , יסוד א , ' "יש משמעות לכל . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר