ג. הערה על מחשבה

עמוד:173

על-פי תורת המחוללים , איכותה של תפיסת המציאות על-ידי היחיד אינה תלויה רק בפעילותם של החושים והמחשבה , אלא גם באיכות הדינמית של פעולות , חיצוניות ופנימיות , הפועלות סינכרונית עלידי מארג של עשרים מחוללים שונים , שחושניות היא רק אחד מהם . שיפור איכות פעילותה של המחשבה , התודעה , הראייה וההכרה של המציאות היא תהליך למידה נמשך של כל מערכת ההפעלה , פלטפורמה , מרכבת חיים , כמבואר ב"משנה" ובתורת המחוללים . " המשנה" מכירה באפשרותו של יחיד להגיע בהכרה מודעת לדרגת הכרה ותודעה רביעית ( להבדיל מהשלישית של שפינתה , ( של ראייה תודעתית בהירה וצלולה , שבה יפעל ויחיה באחדות ושלמות עם ההוויה ; יתמזג , בהארות זמניות , עם הטבע בשלווה הולמת ואמיתית . זוהי דרגת הכרה דינמית המתפתחת ומשתנה עם שינויי נפש-גופו במרחב ובזמן , כאשר החוויה הפועלת היא המציאות בפועל . האושר איננו אובייקט שאפשר לרכוש ולאחוז בו . תחושת אושר , ככל התחושות והריגשות הינה מצב אקזיסטנציאלי שהיחיד נמצא חווה בה באופן מודע ומוגבל כמבואר במחולל "אושר-עצב . " מצב תחושותיו של היחיד משתנה בהתאם לנסיבות , ומחשבותיו היומיומיות לא פוסקות מלבחון את מצבה של אנרגיית חיותו במושגים של אושר-עצב . קיימת כמיהה ל"הגיע , " "להשיג , " שליטה על בטחון החיים תוך מימוש פנימי של מושגי "אושר" למיניהם . לכן תורת המחוללים מבהירה לנו את התרחשותנו הדינמית בשלובה במציאות משתנה , במצבי רגש משתנים בהתאם לתופעות במרחב ובזמן . מתודת "המשנה" מכוונת את היחיד לתהליך לימוד של התחוללות עצמו בסביבתו , בכדי להשביח את איכותן של פעילויות מחשבותיו הרוחשות , תוך השבחת כלל איכויות מחולליו , הפועלים בהדדיות ובסינכרון הרמוני לתפיסה הולמת ואובייקטיבית של עצמו בסביבתו , ובכך יסיר מחשבות סרק חוזרות ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר