ג. הערה על מחשבה

עמוד:171

אימננטי בהתרחשות המציאות . ומאחר והאנוש הוא חלק מהמציאות , חלק חי ופעיל בה , אזי גם מחשבה יכולה להשפיע על סביבתה הקרובה והרחוקה ביותר בהיותה חלק מהמציאות , מהמרחב האימננטי של משמעויות פועלות , המהווה תואר ללוגוס , לאלוהים , בהתרחשות מציאותו . ברור שאנרגיית מחשבותיו של אינשטיין על תורת היחסות אינה מאותו סוג של אנרגיה המשתחררת בפיצוץ גרעיני , אך ידוע שמחשבותיו השפיעו ומשפיעות באופן אווידנטי על מציאות האנושות בטבע כולו . במצב שבו אנרגיית מחשבה הינה רצף תודעה התופסת את המציאות האובייקטיבית בסינכרון ובהרמוניה , התחושה היא של בהירות ואמיתות בכל חלקי ואברי גוף-נפש החי . האנושות עדיין מתפקדת וחיה עם דרגות איכות נמוכות של מחשבה , היוצרות מגוון גדול של פעילויות מחשבה , המבטאות במציאות היומיומית הכרה דואלית קיצונית ואכזרית , אכזריות שב"הצלחה" האישית , חברתית-תרבותית , היוצרת בהכרח פעילויות רבות של סבל וכאב רב . היגל כבר הסביר ( בהמשך לקאנט ) ש"מושג" הינו חוליה מקשרת-מחברת בין הוויה למהות . לצערי , האנושות עדיין פועלת ומופעלת במישור הצורה בהוויה , צורת חיים , הצורה במציאות , ולא פועלת ומופעלת בייחוד במישור המהות , ולכן נדרשת תורת הכרה ותודעה כתורת המחוללים , לחשיבה הרואה ומבינה את המציאות באמצעות מושגים גנריים כלליים המאחדים אותנו כאחד ממיני חיים על פני האדמה . פעילות מחשבה הינה התחוללות רצף מידע מסוים , מסוג או נגזרת כלשהם , המבטא משמעות פועלת המתאימה לחיותם של יחידים במרחב ובזמן . כיוון שפעילות מחשבה היא "יש" אונטולוגי , קיים קשר-יחס בין פעילות מחשבה לתוצאותיה עבור היחיד וסביבתו . קיימת תכליתיות אונטולוגית באנרגיית מחשבה , פעולה כלשהי הקשורה ביחיד ובסביבה , מפעולת ייצור חומצת אמינו להפעלת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר