ג. הערה על מחשבה

עמוד:168

של פעילות מחשבה כרוך בעבודת לימוד וחינוך מתמשכת , השלובה בשיפור איכויות מחוללים אחרים המרכיבים את מהות היחיד . פעילות המחשבה דומה לאנרגיה המחוללת את הרוח הנושבת ביום שרב , אשר מאווררת ומפיצה את ריח התאנים הכחולות מהוואדי , אך עלולה לגרום לשריפה גדולה . דהיינו , ככל שאנו , מחוללי הרוח , כל אחד עם רוח בעירתו הפנימית הבודדת , מחוללים אנרגיית מחשבה בהכרה מודעת ומושכלת , כך אפשר שנשבית את התמד ובהירות אושרנו . אם אנו מחוללים מחשבות טורדות , הנובעות ממושא חיצוני כלשהו , אירוע-תופעה אשר רוחש בנו פעילות מחשבה עכורה , אזי מייד תרד אנרגיית החיות ויקטן אושרנו הדל . קיימת בטבע האנוש אותה אנרגיה הקיימת בטבע כולו , הגלויה למעטים באופן בהיר ואווידנטי , אנרגיית חיים הרוחשת במרחב האימננטי של משמעויות פועלות . ואילו מחשבתם האישית , היחידנית , של רוב בני האדם " מסונוורת , " פסיבית , מונעת , מופעלת על-ידי נשואים חיצוניים , ובכך מבדילה ומפרידה את היחיד ממהות עצמו וסביבתו וגורמת לו לראות את המציאות באופן דואלי , ולהתייחס אליה בחיצונית , נפרדת , לא ברורה , ובהרבה מקרים גם מפחידה ומאיימת . מצב דואלי זה מגביר ומעצים מאבק ופחד ביחיד ובקהילה , ומצמצם את אנרגיית חיותם , את אושרם . כל תרבות הצריכה הנשענת על מהפכת המידע , מקבעת את הראייה הדואלית על-ידי יצירת ייחוד בריבוי רק במישור הצורה ולא במרחב התוכן . אפיונן של המחשבות והתרחשותן היא לא רק פועל יוצא של מצבו של היחיד בסביבת חייו , אלא נובע מאופן תפיסתו את עצמו ואת המציאות סביבו . תפיסה הולמת כזאת קשורה לאיכויות מחולליו השונים כמבואר בתורת המחוללים . האנושות צמצמה את פחד הקיום הפיזי בעזרת מדע וטכנולוגיה , תוך הארכת תוחלת החיים , בעודה מקיימת דיאלקטיקה של תפיסה דואלית בינה לבין הטבע , הן באמצעות מלחמות איומות השלובות בדוגמות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר