ג. הערה על מחשבה

עמוד:166

בגזרותיו לפעילות קונקרטית-סובייקטיבית , וגם מחשבה אנושית מתהווה ומתרחשת באופן הזה בהתאם לאירוע ולנסיבות . פעולת מחשבה , חשיבה ( להלן : אנרגיית מחשבה או מחשבה , ( היא "יש" אווידנטי , אונטולוגי , הפועל באופן של תהליך אנרגטי המורכב מידע מונחל ונרכש , המעובד ברצף דינמי , באמצעות ובשילוב הדדי של מחוללים רלוונטיים , בסינכרון ואיחוור מידע הקשרי ממאגרי הזיכרון באמצעות מחולל "זיכרון , " לתפיסה רציפה והולמת של האירוע . מחשבה אנושית היא אחד האופנים בלבד של אירוע המדמה תפיסת מציאות , המבהיר ומבאר את המציאות . דרכי התהוותה ורצף התרחשותה של "מחשבה אנושית" מוסברים לעיל , בביאור למחולל " זיכרון . " המחשבה האנושית היא פעילות אנרגטית במציאות . "המשנה" איננה רואה את המחשבה ( cogitatio ) כתואר לעצם עצמו , ( dei attribution ) למקור , לאלוהים , ל"סוג" מחשבה אינסופית בעלת "כוונות תכליתיות אלוהיות" לסוגיהן , כפי שהיא נתפסת על-ידי פילוסופים אחרים , אלא תופסת את המחשבה האנושית כאופן של אידיאת המחשבה האנושית , המהווה חלק פועל באידיאת האדם כמין מהחי , מהכללי , מהריבוי שבנו , המאחד אותנו כמין חי . כפי שאנו מזהים את הריבוי שבנו בחלקי , פרטי ואברי האדם כפרטים גנריים המאפיינים בן אנוש באופן כללי , כך גם פעולת מחשבה , שהיא כמו פעולת עמידה , פעולת שכיבה , פעולת מתן שתן וכדומה , המאפיינות פעילויות גנריות ליחיד חי . "המשנה" רואה את תוארי המחשבה וההתפשטות של העצם על-פי שפינתה כשני מישורים במרחב האימננטי של משמעויות פועלות . אפשר להבין את המרחב הדינמי , הרוחש , על תכניו וצורותיו , ואפשרות זאת נובעת מתוכנו , על-ידי התפתחות ראייתנו את המציאות , על-ידי הרחבת גבולות הראייה וההכרה , לכדי תפיסת מהותה של מציאות במארג רוחש של משמעויות פועלות . המחשבה הינה מישור

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר