ג. הערה על מחשבה

עמוד:165

ג . הערה על מחשבה שפינתה , באיגרת ה12- ללודביק מאיר , קובע 1 "הזמן בא לקבוע את ההתמד , והמידה - את הכמות ... המידה , הזמן והמספר אינם אלא אופני המחשבה , או מוטב לומר - אופני הכוח המדמה . " ניתן לחלץ משפינוזה בעקיפין את תורת היחסות בין זמן , מידה ( בזמנו-מסת גרביטציה ) ומספר ( ביטוי אפשרי ליחידות או אותות אנרגיה ;( יחסים אלו הינם "יש שבמחשבה" האנושית ומושגים בתפיסת מציאות . תורת המחוללים רואה את פעולת המחשבה האנושית כקיימת בפועל בעולם החומרי הממש / ובעלת יכולת תודעתית לראות ולהבין ביתר עמקות ובהירות את המציאות האובייקטיבית . אמנם המחשבה האנושית מתממשת במציאות באמצעות יחסי טבע מסוימים אלו ( אנרגיה , מסה ותאוצה ) של תורת היחסות ותורת המיתרים , כפי שהן נתפסות בהתפתחות מדעי האדם בתקופתנו , אך התחוללותה נובעת מיכולתה של הפלטפורמה הגנרית להתמיר מידע הקשרי גנרי מהמרחב האימננטי של משמעויות פועלות לאנרגיה וחומר ולאחסן ולאחזר רצף מידע הקשרי קונקרטי הולם , בהתאם לאירוע במצבו במרחב ובזמן . " המשנה הסדורה" רואה מתוך תהליך התפתחותן של תורות המדע השונות , לא רק את קיומם של קשרים סימביוטיים בין סובב למסובב בהמרה מתמדת של אנרגיה לחומר וחוזר חלילה , של "יש" מסוג אחד אל "יש" מסוג אחר , אלא גם את ההתמדה הבלתי פוסקת של מידע הקשרי גנרי הקיים במרחב האימננטי של משמעויות פועלות לאנרגיה וחומר וחוזר חלילה בתהליך משולב של רנורמליזציה . דהיינו , "המשנה" רואה בקיומו הממשי של כל "יש" אונטולוגי גם תהליך קיברנטי של התמרת אותות מידע גנרי הקשרי-יחסי על 38 בי שפינתה , איגרות ( תרגום : א' שמואלי , ( ירושלים , 1963 עמ' . 95

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר