IV. מחוללי פעולות פנימיות קבועות

עמוד:135

פי ברטרנד ראסל , האומר עליה : "אין היא מוגבלת כלל וכלל בתחום מושאי החושים . " ידיעה כזאת מבוארת במשנה הסדורה כנובעת 35 ישירות מ"תודעה כללית . " כך , למשל , לפעמים ההכרה מעלה מחשבה-הרהור בנושא או עניין מסוים שלא חשבנו עליו במהלך החשיבה הרציפה-מקוטעת שלנו , ואנו לפתע "נראה במחשבה" באופן בהיר , באמצעות מחולל "זיכרון , " בתפיסה הולמת בהכרתנו , סוג של תחושת ודאות , שמשהו "טוב" או "רע" קורה ומתרחש בעניין המסוים , שפתאום ללא הקשר כלשהו צץ לו . הדבר נראה כ"התערבות" > דוכיוונית ) במישור האימננטי של הקשרים ומשמעויות פועלות באנרגיית החיות , הנקלטים ומבוקרים על ידי היחיד , בחווייתו הקונקרטית את התופעה . המחולל מסונכרן עם כלל המחוללים בכל תופעה ופעולה . כאשר איכותו הריאלית נמוכה , קריאתו ותפיסתו של היחיד את המציאות נעשית באופן מבולבל ומעורב עם רגשותיו , רציותיו והיפעלויותיו ; דהיינו , חיים בחרדה מתמדת , בלבול ודיכאון . כאשר היחיד נהנה הנאה גדולה מאכילה של עוגת שוקולד או שמח מזכייה בכסף רב בהגרלה , אין האמור תוצאה של איכות גבוהה במחולל "הכרה טהורה , " אלא להפך , של איכות נמוכה , וסביר להניח שגם איכותם של המחוללים " אושר-עצב" ו"תכליתיות" נמוכה . אבל כאשר המחוללים "אושרעצב" ו"תכליתיות" מתבהרים , ואיכותם עולה עקב לימוד היחיד מניסיונותיו עם עצמו ועם סביבתו , תוך ראייה וקבלה פנימית של תכליותיו ומהותו , אזי גם ההנאה מאכילת העוגה או שמחת הזכייה בהגרלה יהיו פעילות במידה ראויה בלבד , ובאופן המשביח ומשמר את אנרגיית החיות , בהתאם לנסיבות . 34 ב' ראסל , בעיות הפילוסופיה ( תרגום : מ' שטרנברג , ( ירושלים 2003 עמי 35 . 162 יסוד ר' במפתח "המשנה הסדורה : ארץ תקווה : " "רוח חיים היא תודעה כללית , פעמים חלק ממנה מודע ומואר ופעמים זאת היא הפותחת , גם לאדם , את דרך ההארה . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר