IV. מחוללי פעולות פנימיות קבועות

עמוד:127

ומאפשרת לחווה לראות את ההקשרים והיחסים המוסריים המועדפים לחיותו באופן הולם ורציף . למשל , אדם כלשהו , "יהודה , " וחברו "תומאס" נמצאים במצב , אירוע חיצוני ממשי , המסכן את חייהם . על "יהודה" להחליט , האם להמשיך ולסכן את עצמו בניסיון להציל את עצמו יחד עם "תומאס , " או לחלץ ולהציל רק את עצמו מהמצב הקיים . מבחן מוסריותו של "יהודה" תלוי באיכותם המשולבת של המחוללים "היסטוגרפיה , " "אופי , " " התנהגות , " "הכרה טהורה , " "תכליתיות , " "אושר-עצב" ומחוללים אחרים , המעצבים ומהווים את מהותו של "יהודה" במצבו הקונקרטי ואת תפיסתו המוסרית את קהילתו וסביבתו . אדם בעל איכות מוסרית גבוהה לא יהסס לפעול להצלת חברו כל עוד קיימת ולו אפשרות פעולה ריאלית אחת להצלה , מאחר ואיכויות המחוללים לפעולות פנימיות קבועות ישמשו עבורו כסמני גבול מוסריים הן לגבי עצמו והן לגבי חברו . בעוד שאדם אחר , בעל איכויות נמוכות כמחוללים מסוימים , כמו "אופי , " "אושר-עצב , " "תקשורת-שפה , " "התנהגות" ושילובם , איכות מוסריותו משובשת ונמוכה , והוא לא יהסס לנטוש את חברו . את אבן הבניין השלישית הגדרנו כמארג מחוללים המאפשר ליחידת הגוף-נפש ללמוד ממארג ניסיונותיו הרציפים ומתמידים של היחיד החי . ואילו אבן הבניין הנוכחית , הרביעית , מהווה את סמני המהות הפנימיים הייחודיים , הקונקרטיים של היחיד החי , המשייכים אותו אל מקומו הגיאוגרפי הייחודי , לשרשרת היסטוגרפית ייחודית של הקשרי מקורות הישרדותו , הקשרי תרבותו , זיכרון הקשרי מעודכן של מקורותיו ובסיסי אושר-עצב ותכליתיות . חשוב לציין שוב , שמכלול פעילויותיואיכויותיו של היחיד למעשה מהווה את מהותו ההולמת היחידנית , כך שאין הפלטפורמה רפליקה זהה וסגורה של מקורותיו , שאיננה ניתנת לשינוי . אדרבה , הפלטפורמה היא בעלת איכות ראשיתית הקשורה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר