IV. מחוללי פעולות פנימיות קבועות

עמוד:126

" זיכרון" ו"אושר-עצב" מכילים כבר באיכותם הראשיתית , אפריורי , תרגומי משמעויות פועלות רלוונטיות , סובייקטיביות , בכוח ובפועל , מ"טוב" ועד "רע . " כבר בפעילותן האפקטיבית הלא-מודעת של פעולות חיצוניות פיזיולוגיות , כבר מההטבעה הראשיתית , דרך היותו עובר ואילך , בורר היחיד החי את מזונו כך שיהיה "טוב" להמשך חיותו , ועל אחת כמה וכמה נכון הדבר לגבי פעולות הכרתיות מודעות . המנגנון הדינמי של הפלטפורמה מאפשר ליחיד לעלות עד לדרגת איכות מקסימלית ולרדת עד לדרגת איכות מינימלית , כמבואר . אפשרות השינוי הזו באיכותם של המחוללים נמצאת אפריורי , מלכתחילה , על-מנת להתאים את חיותו של היחיד החי הסובייקטיבי למצבו ההולם היחסי במרחב ובזמן , ובכך להתאים את עצמו למרחב סביבתו וקהילתו במערכת מוסרית פעילה ומקובלת . על פי "המשנה" ותורת המחוללים , "טוב" או "רע" כהגדרתם בקודקס מוסרי , אנושי , סובייקטיבי לקהילה , חינו מרכיב אימננטי-סובייקטיבי באותה קהילה הומוגנית . לכן היחיד החי בה "דורש את הטוב שבה , " הן מפני שירש ממקורותיו את הקשרי הקודקס הקהילתי באיכותו הראשיתית של מחולל "היסטוגרפיה , " והן בגלל היכולות שלו לדרוש ולרכוש את " הטוב" דרך לימוד ושיפור האיכויות של מחולליו הפנימיים . " המשנה הסדורה" הראשונה מרחיבה ומפרטת בביאורים שונים את התפתחותה של מערכת מוסר אנושי-קהילתי . מתודת "המשנה" מושתתת על יכולתו של היחיד לרדת או לעלות בסולם אושרו , אך לעלייה והתמד באושר נדרשת עבודת לימוד מתמשכת של עצמו ושל סביבתו , וככל שירחיב את ראייתו והכרתו את עצמו ואת סביבתו באופן מציאותי , תשתפר ותתייצב איכות חייו ההולמת והיחסית במרחב ובזמן , והוא יידע יותר חיי אושר בפועל ממש . במצבים מעין אלו , איכויות המחוללים גבוהות וראיית המציאות הינה רחבה ועמוקה 31 "משנה סדורה : " כללית ( אישית , ( פרק , 11 שלב . 1

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר