א. הקדמה

עמוד:49

ביניהם בהוויה הרוחשת להתאים את תוצאות הסינרגיה המשותפת למצבו ההולם במרחב ובזמן ( סביבה , קהילה וטבע ) של פרט , חלק , איבר , או עצם עצמו של היחיד החי . למשל , אין הסינרגיה הרוחשת של המחוללים להפעלת שריר רגל שמאל זהה לסינרגיה הנדרשת של המחוללים להפעלתה של העין הבוחנת את תנועת צל גוף-נפשי על משטח פני המים . דוגמה אחרת : אין פעילויותיו הרוחשות של ילד בגן זהות לפעילויותיה של אישה מבוגרת בבית אבות . מדובר ביישויות החיות וקיימות בהוויה הרוחשת , אך נמצאות ביחסי מצבים והקשרים שונים של מרחב וזמן לחיותם ההולמת . שיבושים כמחוללים עצמם ובתקשורת ביניהם עשויים לגרום לירידה בחיותו ותפקודו של היחיד , בעוד שמכלול הסינרגיה של המחוללים הרוחשים באנרגיית החיות מאפשר גם להפעיל , בפועל ממש , מערכות שונות לבקרה , תיקון , איזון וייצוב על-פי מצבו של היחיד במרחב באותה עת . הביאור כולו נשען על התבוננות פילוסופית תוך שימוש בדוגמאות כלליות של פעילות אנושית . פעמים הדוגמאות משתמשות בשם כלשהו כמו "יהודה" או "תומאס , " אך הכוונה כאן היא תמיד במובן הכללי ולא הקונקרטי-אישי , הסובייקטיבי . לעומת זאת , כל המעיין בתיאור המורחב של המחוללים יכול , וכדאי לו , להחיל את הבנתו וראייתו על עצמו ועל דרכי פעילותו , ובכך ילמד יותר על אופן התנהלותו במצבו במרחב ובזמן , ויהיה בעל יכולת ביקורת , שינוי ויוזמה מעשית לעלות בסולם אושרו .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר