פרק שלישי: אופני פעילותה של נפש-גוף היחיד

עמוד:44

ההטבעה הראשיתית לכל יחיד חי מכילה איכויות מינימליות בפועל ואיכויות פוטנציאליות מקסימליות ייחודיות בכוח לכל מחולליו ( אקסיומות א , ' ב / ג' בפרק השני , עמ' . ( 29 מחולל "היסטוגרפיה" מכיל כבר באיכותו הראשיתית המינימלית קוד הפעלה הבנוי מהקשרים ויחסים המבטאים ערכי מוסכמות הדדיות , סובייקטיביות , בין בני-אדם וחבר בני-אדם להגדרת "טוב" עד "רע" לתופעות חושניות או רגשיות בהתאם לערכים המוסריים הסובייקטיביים שהתמסרו בחברה-קהילה ובסביבתה אשר בהן היחיד הקונקרטי חי . מחולל "היסטוגרפיה" משפיע על הגדרת טעמים כטובים או רעים , תוך סינכרון גבוה בין " היסטוגרפיה" למחוללים "הנאה-כאב" ו"אושר-עצב" ( ראו הגדרת מחולל "היסטוגרפיה , " בעמ' . ( 141 הרצייה הידועה כ"רצוך ( כאשר "אי-רצון" במובן העממי הוא " רצון , ( " הינה מושג המבטא ומגדיר צורך פנימי , חוש ו / או רגש , הנובע מפעילות פנימית או חיצונית , היוצרת תפיסת משמעות כלשהי ( גופנית , ביולוגית-חומרית , הכרתית וכוי , ( המכילה ומפעילה החלטה מודעת ושאינה מודעת לפעולה פנימית ו / או חיצונית כלשהי . על פי " המשנה הסדורה" ותורת המחוללים , כל תפיסת משמעות מחוללת " משמעות פועלת " ) , " רצון" כלשהו , ( המייצרת פעולה-שינוי כלשהי . אפשר לראות זאת כתנועה של מיתר אנרגיית החיות , או בהגברה והנמכה של עוצמת אנרגיית החיות הרוחשת בפועל ( להלן : תנע אנרגיית חיות - ת . א . ח . ( . דוגמה אחת פשוטה וברורה להיווצרות פעילותו של "רצון" הינה שילוב של מחוללי "הנאה-כאב" ו"אופי" יחד עם "חושניות , " "יכולות" ומחוללים אחרים , המאפשר ליחיד לרצות , לשאוף ו / או להשיג מגוון הנאות בפועל . כך , למשל , הנאה רבה מאכילת עוגת אגסים טרייה וחמה - ההנאה יכולה להיות חושית-הכרתית מעצם מימושה ו / או כעלייה בדרגת הנאה , האמורה 25 ראו "משנה סדורה" ראשונה , פרק , n שלב , 1 "הכרה באי השלמות ( מוסר " (

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר