פרק שלישי: אופני פעילותה של נפש-גוף היחיד

עמוד:41

ביחידה אחת הוליסטית הולמת החיה בפועל . אותה יחידה הוליסטית היא בעלת אברים וחלקים פנימיים וחיצוניים , בעוד כל אחד ואחד מהם הינו מערכת קיברנטית הולמת המתפקדת בהדדיות עם שאר הפרטים והחלקים ; וכל זה מתאפשר למעשה על-ידי מארג דינמי חי של איכויות המחוללים . המידע הדינמי הזורם , המתחולל והאצור במחוללי האפיונים ובמאגרי הזיכרון , הוא תוצאה של שילוב איכויות ההפעלה של המחוללים המאפיינים את המהות היחידנית של האנוש החי . פעולות אכסון ואיחזור מידע ממאגרי הזיכרון קיימות הן כתשתית פנימית פועלת , מרמת האלל והגן ועד לפעילותו ההולמת של היחיד , והן באיכונו ועדכונו של המידע הדינמי ב"ענן" מאגרי הזיכרון במוח ובמוקדים של מרכזי זיכרון אחרים בגוף-נפש היחיד , כמבואר בהמשך בהגדרת המחולל "זיכרון . " אין זו שמירה של תחושות ^ - בר פיזיות בפועל בזיכרון , אלא שמירה של הדמיית החוויה הכוללת המלווה את התחושה ו / או ההרגשה . למשל , תחושות בפועל , כמו כוויה , כאב פיזי , סבל נפשי , קול , ריח , טעם וכוי , אינן נשמרות כפי שהן בחוות במציאות בפועל , אלא המכלול של הדמיית החוויה הקשורה בהן נשמר כמידע הקשרי-חווייתי-חיותי הולם וכולל במאגרי הזיכרון הדינמיים ההקשריים השונים , ובהתאם לקידוד דינמי של הפעילות החווייתית פנימית ו / או חיצונית של היחיד הסובייקטיבי ( ראו להלן , הגדרת מחולל "זיכרון" ומאגרי הזיכרון . ( בגלל הייחודיות של איכויות מחולליו של היחיד החי , קיים ריבוי הטעמים להיותן של חוויות טובות או רעות לחווים שונים , הכל בהתאם למהותו של החווה ( אקסיומה 7 בפרק ראשון , ואקסיומה ג' בפרק שני . ( נאמר שנכווינו , מאש או ממערכת יחסים , לכן בעתיד ניזהר ממנה יותר , לא מכיוון שאנו נכווים בפועל בכל פעם שניזכר בחוויה ; אנו נימנע מחוויית הסבל מהכוויה כפי שהיא מקודדת ומאוכסנת במאגרי הזיכרון של החוויות החושניות והרגשיות . אנו נימנע מאחר ובראותנו את התרחשותה של הפעילות המסוימת , מיד מחולל "משמעות פועלת" מסונכרן ביחד עם מחוללי " זיכרון , " "תנועה" ו"יכולות , " לפעולת מניעה או עיכוב של חוויית

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר