פרק שלישי: אופני פעילותה של נפש-גוף היחיד

עמוד:39

של המחולל "היסטוגרפיה / ' המכיל את "מולדת" ישראל , והפעיל ב"יהודה" באמצעות סינכרון פעילותו עם מחוללי "זיכרון , " "תבונה מעשית , " "יכולות" ומחוללים אחרים . מחולל "היסטוגרפיה" מוגדר באבן הבניין הרביעית לפעולות פנימיות קבועות , והוא גם משפיע על מארג פעילויות פנימיות וחיצוניות של היחיד , ומהווה חוליה בתהליך האפיגנטיקה . עקב ההדדיות הקיימת בין פעילויות חיצוניות ופנימיות ובין הקטגוריות המשתנות והקבועות , קיימים גם הדדיות וסינכרון קיברנטי בין מחולל "היסטוגרפיה" ובין שאר המחוללים לאורך דרכו וחייו של היחיד , המעצבים דרגת איכות חרשה , עדכנית וייחודית למחולל "היסטוגרפיה" של יחיד מסוים . עדכונם של המחוללים לפי מצבו ההולם של היחיד מאפשר לו להנחיל בתהליך תורשתי , בדור שלאחריו , מארג מעודכן מאיכויות מחולליו למחוללי יורשיו , כמו "אושר-עצב , " "אופי , " "הנאה-כאב , " "היסטוגרפיה" ואחרים , כמבואר בהגדרת מחולל "היסטוגרפיה" בהמשך . תהליך קיברנטי זה מחולל תהליכי אבולוציה מהירים או איטיים , הכל בהתאם לנסיבות המשתנות בהוויה הרוחשת . המדע נמצא בעיצומו של תהליך למידת הגנום האנושי והחי . כבר נמצאו הקשרים גנטיים ברורים באפיוני מחוללים רבים , ושינויים גנטיים המסבירים לנו את הסיבתיות הישירה לאלפי תכונות ומחלות גנטיות , אך עדיין לא הגענו לחקר המשמעויות הפועלות ולהבנת מהות היחסים , ההקשים והשינויים הגנטיים הרוחשים . החי בכללותו נמצא בהתהוות מתמדת , תוך שינויים וצירופים גנטיים מתמידים , המתעצבים אל מול ובתוך המציאות המשתנה . תורת המחוללים מציעה פיתרון אפשרי להבנת מארג החיות בפועל , באופן כללי וגנרי , לכל יחיד חי . הבנת המבנה הקיברנטי המתואר לעיל , מאפשרת ליחיד להכיר את עצמו ומהותו בהתייחסותו למרחב ולזמן , ועל-ידי כך לשנות את פעולותיו אל מול התופעות ולעלות בסולם אושרו . כמו כן ברור מתורת המחוללים , כי כאשר משתבש

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר