פרק שלישי: אופני פעילותה של נפש-גוף היחיד

עמוד:38

בהרחבת בריאות נפש-גופו , כתוצאה משינויים בו או בסביבתו . כולנו מרגישים וחשים תחושות שונות ושינויים יומיומיים , כאשר לפעמים השינויים הם לתקופות רציפות , עם וריאציות למיניהן בתוך כל תקופה וחוויה . מערכת פלטפורמת החיות , מרכבת חיים , היא דינמית , םינרגטית ורוחשת בהוויה בפועל . מבנה איכותו ההוליסטי של היחיד המתואר לעיל בפרק השני , הינו למעשה תבנית גנרית המתממשת באופן של נפש-גוף היחיד הסובייקטיבי , ופועלת באמצעות מפתח גנטי דינמי הידוע כד . נ . א . ( deoxyribonucleic acid ) אנו כבר יודעים שלכל נפש-גוף חי יש קוד גנטי-אפיגנטי יחידני המאפשר זיהוי מדויק וייחודי ( זאת הודות לייחודיותה של הנשמה היחידנית - האידיאה היחידנית האמיתית , ( והמתממש בהטבעה הראשיתית בנפש-גוף , כמבואר לעיל . מהותו של היחיד מתחוללת , נובעת , גדלה ומתהווה ממציאות האפשרויות הגלומות והקיימות כבר מרגע ההטבעה הראשיתית בד . נ . א היחידני . המבנה הגנרי של נפש-גוף היחיד מורכב מאפיונים וממחוללים קבועים ומשתנים , המרכיבים את מהותו של היחיד ביחסיו במרחב ובזמן . למשל , במבחן הסכימה שלעיל > עמ' , ( 26 בפשטות , ניתן לראות את צורניותו של "יהודה" בקבועה מיום לידתו ועד למותו . אמנם פעמים הוא שמן יותר או גבוה או כפוף , אך מיתאר צורתו קבוע , בעוד שהחומר ומרכיביו ( שלד , רקמות , וכי ) משתנים בהתאם למצבו ( התייחסותו ) של "יהודה" במרחב ובזמן . מחולל "צורניות" נמצא פועל באופן תמידי וקבוע בחייו של "יהודה" תחת הקטגוריה של פעולות חיצוניות קבועות , הנובעות ממארג הד . נ . א היחידני , והוא אחראי לצורניות "יהודה" ( בפרק הבא , בהגדרת המחוללים "הכרה טהורה" ו"זיכרון" מבואר כיצד אנו רואים ומרגישים את עצמנו כרצף תודעתי , אך בעיון זה נקבל זאת כנתון . ( דוגמה נוספת ל"יהודה" יש עניין מעשי בנושאים הקשורים לישראליות וארץ-ישראל , והענין הזה מחולל פעולות פנימיות אצל "יהודה , " עקב אפיון איכותו

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר