|
עמוד:6
פרק חמישי . אופקים אחריט בקהילת חלב . עיון במחשבתו של הרב יצחק דיין 99 מטרות המסה והמבנה שלה ; 100 חשיבות הכרת ההיסטוריה של עם ישראל ; 103 פולמוס כנגד השכלה השוללת את עולם המסורת ; 109 התורה כבעלת פונקציות לאומיות ; 112 סיכום 113 שער מצרים 115 פרק שישי : מודרניזציה בדרכי ההתנהגות החברתית 117 זמן ומרחב ; 119 לבוש והופעה חיצונית : גברים ; 122 לבוש והופעה חיצונית . נשים ; 128 דרכי בילוי ! 129 סיכום 137 פרק שביעי : בית הננסת - תמורות ומגמות 139 הרחבת תיפקוד בית הכנסת ; 144 חכמי מצרים לנוכח מגמות בפסיקה האירופית האורתודוקסית 1 149 השפעת תרבות אירופה כמסייעת לחיזוק הורי בית הכנסת 157 פרק שמיני : הלכה , התאבדות ומדיניות חברתית 159 שינוי חברתי היסטורי והתאבדות : ממצאיו של מאונייה ; 160 הקהילה היהודית במצרים ; 163 התרבות מקרי ההתאבדות כתופעה אירופית מודרנית 163 ו הסברו של הרב בן שמעון למגפת ההתאבדויות בקרב יהודי קהיר < 165 ההלכה כמדיניות חברתית יישומית - , 166 שלילת טקסי קבורה ממתאבדים : אירופה לעומת קהיר ; 167 סולידריות חברתית , איבוד לרעת , כבוד וקלון 168 פרק תשיעי : בין ניכור לאחווה 173 נישואים בין קראים לרבנים על פי חכמי ישראל במצרים במאה העשרים ; 173 נישואי קראים ורבניים עד המאה העשרים - 1904 r 174 "שערוריית בית שאן" ; 175 בין רבניים לקראים במצרים : 1818 ; 177 החלטה עקרונית - קראי מצרים רשאים לבוא בקהל : 1933 ; 180 ציר ירושלים קהיר ; 184 בקרב העדה הקראית : התפתחויות מקבילות : 1940 ; 185 ריחוק פורמלי למען קירוב מהותי 188 , סיכום 192
|
|