|
עמוד:13
הקוממיות ופעילות הנמל הושבתה שוב . מנוסתם של רוב תושבי יפו הערבית עם כיבושה , היתה דרך הנמל , מרביתם נמלטו לעזה בכלי השייט הקטנים שהיו בנמל . נמל יפו כנמל ישראלי פעל מאמצע 1948 וער לנובמבר , 1965 במקביל לנמל תל-אביב . הנמל מילא תפקיד נכבד למדי , ועברו דרכו מטענים רבים ותחילה גם עולים חדשים . ברם , עיקר חשיבותו היתה ביצוא ההררים . אעפ"כ , הנמל נמצא בירידה הדרגתית מתמדת . כך , בעוד שבעונת 1959 / 60 נשלחו דרכו 1 , 6 מיליון תיבות פרי הדר , ירד המספר ל663- אלף תיבות בעונה האחרונה להפעלתו ב . 1964 / 65- היו בזמנו תכניות להקמת נמל גדול בתחומי תל-אביב - יפו , שאמור היה להשתרע בין בת ים והירקון ולשלב בתוכו את שני הנמלים הקטנים הקיימים ומעגניהם . ברם שיקולים מדיניים וכלכליים , והשאיפה לפיזור האוכלוסיה , הכריעו את הכף לטובת הקמת נמל אשדוד . דעיכת נמל יפו ( ועמו נמל תל-אביב ) היתה בלתי נמנעת , ולקראת נובמבר 1965 נסגר הנמל . נמל יפו משמש כיום מעגן לסירות דייג וספורט בלבד . דובר אף על תכנית להקים במקום "מרינה" לשעשועים וספורט ימי . ברם , יתכן ויבוא יום ועוד נזדקק שוב לנמל זה , ומן הדין על בן לתחזקו במלוא כושרו ויכולת תפעולו . נמל יפו בצילום אויר ( צילום משנות ה . ( 30-
|
|