|
עמוד:10
רק נעליו היו לבנות . השאר היה שחור כולו . כובע הלבד שלו ראה ימים טובים יותר , אך עתה הוא רך ומרופט . אותה מגבעת הייתה הפריט האירופי היחיד במלתחתו . קפוטה ארוכה ולא מכופתרת שימשה לו מעיל עליון ומתחתה נגלתה קפוטה שנייה , ירקרקה , מהודקת לגוף בשרוך בלוי . פניו היו עטורים זקן פרא , אך גולת הכותרת היו שתי פאות שבצבצו מתוך כובעו המפורסם והשתלשלו מעל אוזניו , מסולסלות בקפידה . האנגלים , אלופי התער , התבוננו בו במבוכה . הוא התהלך לו אנה ואנה , וההמון ממנו והלאה . היה זה יהודי . מהיכן הגיע ? מהגטו . היה זה אחד ממיליוני אנשים שחיים עדיין על פי החוקים שהכתיב משה מפיסגת הר סיני . כדי להבהיר זאת מן הראוי לציין שאנשים כאלה חיים גם כיום בגליציה , בבוקובינה , בבסרביה , בטרנסילבניה , באוקראינה ובהרי המרמרוש . במילים אחרות , מלבד היותם בני עמו של האל , הם גם , בשל רשעותו של האדם , נתינים פולנים , רומנים , רוסים , הונגרים או צ'כוסלובקים . לבושו המשונה של אותו בחור יכול היה לשמש לו דרכון . ככל הנראה הגיע מגליציה , ובלי ספק היה רב . ובאשר למטרת נסיעתו , גם מי שמתמצא אך מעט באורחות חייהם של היהודים יכול בקלות להגדירה : הרבי נוסע ללונדון כדי לאסוף כספי חלוקה * . ללא שהיות פרקה התיבה את מטענה על הרציף בדובר . נצמדתי אל האיש הקדוש . הוא הלך בעקבות ההמון ובידו מזוודה * מילים בעברית או ביידיש , המופיעות באות נטויה , מופיעות כך במקור , בתעתיק צרפתי ( לעתים משובש . ( [ ההערות הן של המתרגמת ושל המערכת [ .
|
|