|
עמוד:168
סקריה סיפורה של ספינה ה היתה נהר ( חיטה הוא , הדרך נפט המוצא ועוד העיקרית ) היחיד לגרמניה להובלת של . לכן גרמניה כל גם הרכוש , הפכה סלובאקיה שבזזו רגנסבורג הגרמנים והונגריה נמל הנפט מרומניה לימ . של זו גרמניה . השאיפה להתקרב לנהר ולהשתלט עליו מכתיבה את הפוליטיקה המלחמתית של רוב המדינות באותו חלק של אירופה . היינו עדים לפלישה הרוסית לבסראביה , שנתנה לרוסים את נמל רו , י שבין גאלאץ לסולינה ואת הפלג הצפוני של הדלתה של הנהר ( דלתה זו שלושה פלגים לה , וסולינה שוכנת על חופי הפלג הראשי , הוא המרכזי . ( הספינות העוברות בנהר הזה משקפות נאמנה את האנדרלמוסיה המדינית של האיזור כולו . במימי הדנובה נראים רגליהן של כל האומות . כך לאנגלים ולצרפתים , למשל , יש ציים שלמים הפועלים בקביעות בהובלה בנהר . לכל סוג של אניה היו חוקים משלה . הדבר מקשה מאד על השימוש בנהר , אבל גם נותן הרבה יותר אפשרויות לקומבינציה הספורטיבית של כל המבריחים , שודדי הים ומארגניה של שיירות המעפילים . האניות העוברות בנהר הן משלושה מינים : אניות קטנות ההולכות ישר מבודאפשט עד מוצא הנהר ומשם , בלי להיעצר הן יוצאות לים הפתוח ונוטעות למקום שהן צריכות ; אניות נהר - רובן מצוידות בגלגלים - הנוסעות משפך הנהר עד רגנסבורג ורפסודות , מעין חביות ענק השטות בנהר בלי כל מנוע , והנגררות על ידי ספינות גרר קטנות בעלות מנוע חזק . תכופות רואה אתה שם שייטת שלמה של רפסודות טעונות , הנסחבות בשרשרת בזו אחר זו מאחרי אניית הגרר הנאבקת נגד הזרם . הזרם תמיד מהיר , אך בנקודה אחת הוא נעשה אפילו קצת מסוכן - במקום שבו הנהר מבקיע לו דרך בין סלעי הקרפאטים , במיצר הנקרא "שער הברזל . " מקורו של הנהר ביערות האפלים של הרי שווארצוואלד ( היער השחור ) משם הוא עובר את ארץ הגבעות של באווריה ומוסיף להתפתל עד הגיעו לגבול הרומני ( שם נמצא "שער הברזל . ( " משם והלאה עושה הנהר את דרכו במישור .
|
סוכנות סטימצקי בע"מ
|