|
עמוד:23
איך משווקים מדינה וערכים ? איך אנו "מוכרים" את ישראל כלפי חוץ ? איך אנו "מוכרים" את הישראליות לעצמנו , לילדינו ? אילו ערכים אנו רוצים שיהיו בבסיס החזון החברתי של ישראל ? מיזם "הלב הישראלי" מנסה לתת תשובה לשאלות אלו ' הלב הישראלי , ' פרויקט רב-תחומי חדשני , משמש בין השאר אמצעי למקד ולהגדיר את החזון החינוכי הערכי בדרך חדשנית וייחודית ש"תשווק" טוב יותר את הערכים החשובים לכולנו . המיזם הוא פרי רעיון של יאיר גלאור . כ20- שנה עבד במרכז ההסברה הממשלתי ועם סגירתו הקים את 'מידע כחול לבן' יוזמת 'הלב הישראלי " . ' החלטתי שיש לנסות לבנות מערכת שיווקית מקצועית ורצינית בישראל , שתקדם את הערכים שאנו מאמינים בהם" אמר גלאור וקיבל עליו לבנות את 'המותג הישראלי " . ' הלב הישראלי אמור להיות 'מותג-על' לחיזוק הזהות וההזדהות עם ישראל והישראליות בכלל , כאשר יתרונו הגדול הוא בהתאמתו למגזרים שונים ומגוונים . " סמל 'הלב הישראלי - ' הדגל הפורץ מתוך הלב - מעוצב עיצוב אמנותי ומביע את הערכים שאנו מקווים להנחיל לכלל האזרחים בישראל : מצד אחד הוא מדגיש את מכלול הערכים הגלומים במשמעות הלב - ערכים אוניברסליים של כבוד האדם , שוויון , שאיפה לשלום וחירות . מצד אחר , ישראל והדגל מייצגים את הערכים של מורשת לאומית , היסטוריה של עם , קשר למולדת , קשר שבין ישראל לתפוצות . הסמל משולב במארז ייחודי ובו תכנים משתנים הקשורים לסיפור הישראלי . במסגרת המיזם מתקיימות פעולות חינוך והופקה ערכה מיוחדת לבתי הספר . כמו כן נבנתה מערכת סיורים ייחודית ששמה דגש בהכרת סיפורים אנושיים מיוחדים ויוזמות ומעשים שמרכיבים את הפסיפס הישראלי . במיזם מתקיימת גם פעילות לקידום מוסדות ציוניים , התנדבותיים , גופי הנצחה ועוד , באופן המשלב תקשורת שיווקית , חינוך וציונות . ' הלב הישראלי' הפיק את 'הלב' של אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון , שחולק ביום הזיכרון לכל המשפחות השכולות . ' הלב הישראלי' מציע כלי ייחודי להנצחה וזיכרון לאירועי יחידה , לעמותות הנצחה וכדומה . אתר האינטרנט www . israelinfo . org :
|
|