|
עמוד:9
סיפור המעשה : איך נהפכים מקצין לאזרח " כשהחלטתי לפרוש לא היו לי תכניות קונקרטיות ולא היה דבר בידי . באופן טבעי היה ברור שאני הולך להיי-טק . הוצעו לי כמה תפקידים מעניינים בהיי-טק , ואחד מהם היה תפקיד בכיר בחברה שזמן קצר אחר כך , בתקופת משבר ההיי-טק הגדול , התפרקה . סירבתי לתפקיד , איני יודע למה , כנראה החושים שלי עבדו נכון , כי משהו שם הפריע לי . ל " YES" - הגעתי דרך , 8200 אשתו של גיל שהיה אז סגן-אלוף ביחידה הייתה יועצת ארגונית של מנכ"ל . " YES" כשנסעתי באוטו לביקור בבסיס בדרום עם עמיתי , מפקד המרכז הטכנולוגי עודד , גיל התקשר ואמר לי ' אשתי עובדת עם מנכ"ל " YES" והוא מחפש איזה סמנכ"ל . ' שאלתי 'מתי , ' ? והוא ענה 'בעוד שלושה חודשים , ' אמרתי לו 'עזוב' וניתקתי . עודד ששמע את השיחה אמר לי , 'תגיד אתה מטומטם ? לך תשמע מה יש להם להציע , ' אמרתי 'בסדר . ' למען האמת לא התלהבתי , הפריע לי שזו לא חברת היי-טק והפריע לי גם שאין תקשורת ועיסוק עם גופים בחו"ל . אבל איש מילואים אחר שלנו , אשר בהרב , הציע שאפגש עם אביגדור קלנר , אחד מבעלי המניות של . " YES" קבעתי פגישה וכשנכנסתי אליו למשרד , השאלה הראשונה ששאל אותי הייתה 'אתה מכיר את פלוני אלמוני , ' ? אותו פלוני היה רב-סרן ב8200- בטכני . אמרתי ' כן' והתברר שהפלוני הוא אחיין שלו . מיד קלנר הרים טלפון לאחיין שלו ובלי לומר לו שאני שומע הוא שאל אותו ' דודינ'קה , מה אתה אומר על הסגן אצלכם ביחידה , ' ? באותו רגע ידעתי - מה שדודינ'קה אומר זו הטבעה , אם הוא יגיד 'תיזהר ממנו' אז הלך עליי , אבל דודינ'קה אמר מילה מכובדת וקלנר , בעקבות ההמלצה , הצליח לשכנע אותי בסוף התלבטות קשה להצטרף אל . " YES" כשהגעתי החברה הייתה במצב קשה מאוד , כאוטי ממש . המנכ"ל ואני חילקנו בינינו את תחומי האחריות , ואני בעצם הייתי עצמאי לגמרי , הרגשתי כאילו זרקו אותי למים הסוערים והייתי צריך לשחות , הרגשתי אפילו שיש פה חוסר אחריות מסוים . בדיעבד זה גם אפשר לי מהר מאוד להצליח , ולא שלא עשיתי טעויות , אבל המצב היה כאוטי כל כך שאיש לא שם לב לטעויות שלי ומהר מאוד יכולתי להשפיע ולהביא לידי שיפור והצלחה . גם ב " YES" - בא לידי ביטוי הניסיון שלי מ : 8200- זהו גוף ענקי ואני הובלתי שם שינוי ארגוני דרמתי , אני הנהגתי שיטות שמקובלות בצבא ולא במקומות באזרחות , כמו עדכון בוקר , חמ"לים . כשהייתי צריך להפיח רוח לחימה בקרב מערך גדול מאוד של אנשי מכירות , ריכזתי מאמץ , ערכתי פגישה גדולה ברמת השרון והגיעו לשם מאות אנשי מכירות ואני גם הייתי בשטח . מבחינתנו זה ברור מאליו שהמפקד יורד לשטח , אבל הם לא רגילים לזה , כולם קיבלו סווצ'רים וחיכה להם קפה וסנדוויצ'ים . לאנשי המכירות זו הייתה חוויה מעצבת , לי זה היה טריוויאלי . " החלטתי אפוא שאני ממשיך קדימה , תוך נקיטת צעדי זהירות . הגעתי להסכמות עם הבעלים , השגתי מהם מחויבות לשלם את החובות השוטפים לספקים וגם תכננו השקה צנועה . בדיעבד אלה היו צעדים נכונים מאוד , ובאוקטובר האחרון עלינו עם לוח שידורים מושקע יחסית , שהכה גל חיובי , הרייטינג עלה , ההכנסות עלו ודאגנו למנף הכול מבחינת יחסי ציבור . הגל הגדול הביא התעניינות של משקיעים נוספים ולבסוף זה הבשיל לעסקה . כל זה הביא אותנו לתנופה של עשייה עם הפנים קדימה . במבחן התוצאה , הערוץ עדיין מפסיד כסף . הוא עדיין רחוק מלהיקרא ערוץ מצליח , אבל סימן השאלה הוסר במידה רבה מאוד - יש יותר ויותר צופים שרואים בו ערוץ מרכזי , ההכנסות עלו ויש בהחלט תנופת עשייה . אלה שבזכותם קרה הנס הזה הם בעיקר אנשי הצוות וההנהלה שלמרות כל הקושי הצליחו לשמור על חיות ורוח לחימה . הניהול בערוץ ישראל 10 מול רגולטור הוא שונה מניהול בכל פירמה עסקית רגילה . איך חיים עם זה ? הרשות השנייה , שלא כמועצת הכבלים והלוויין , תופסת את תפקידה כעורך-על ומתערבת ב'איך , ' בעת פגיעה בעקרונות חופש הביטוי . על הרקע הזה היו לי כמה עימותים ציבוריים עם המועצה . לא פעם זה מביא לידי תסכול נורא . אנחנו במלחמת הישרדות ומערכת השיקולים שלנו אינה אלא איך לגרום לעסק הזה לנשום ולחיות ואיך לשלם משכורות לעובדים . מצד אחר אנו עומדים מול גוף ציבורי שחלקו פקידים שבאים מגוף ממשלתי וחלקו אנשי רוח שאינם מבינים למה לא שמים עכשיו דרמה בסכום עתק לעודד את הקולנוע הישראלי . הקונפליקטים האלה גורמים לתסכול והיו מצבים שהגענו לעימותים . האם אין סתירה בעובדה שאתה מכהן גם כמנכ"ל וגם כעורך ראשי ? המחוקק קבע שתחום החדשות הוא ישות אוטונומית ונפרדת , עם עורך ראשי נפרד , וזאת כדי לאפשר את ההפרדה מבחינת התוכן בין החדשות לאלמנטים המסחריים , ואני חושב שזה נכון . אשר לתכנים , אין ספק שאני ניצב בפני דילמות . כשאני צריך לאשר תכנית , ביודעי שלפי שיקולים מסחריים רייטינג הוא העסק , אז הקול המסחרי אומר שהתכנית תהיה צהובה ככל האפשר כדי שתביא הרבה מאוד רייטינג . ואילו בקול העריכה שלי , עליי להביא בחשבון דברים שאינם ראויים לשידור . כאן נכנסים שיקולים של דמות ואיכות - זה קונפליקט שקיים כל יום . לדוגמה , יש אצלנו סדרה שנקראת פיק-אפ שמשודרת יום-יום . זוהי סדרה לצעירים באווירה קוסמופוליטית של חברת תעופה שיש בה הרבה סקס . שעת השידור היא 9 : 00 בערב , שעה שצופים גם ילדים . השאלה שאני מתמודד אתה היא איפה לשים את הגבול של היחסים האינטימיים בינו לבינה או בינו לבינו . בעלילה יש אלמנט של הברחת סמים , ואני עמדתי על כך שהרשע ייענש , כדי שהמסר יהיה רשע ורע לו . ואיך אמירה כזאת מתקבלת אצל יוצרים ? לפעמים יש עימותים . יש יוצרים ארוגנטיים מאוד ומבחינתם כל שינוי הוא ייהרג ובל יעבור , אבל אני מאמין שכשעושים את זה בדיאלוג ולא בהנחתה אז אנשים מוכנים להתפשר . עוזר לנו שאצל המתחרים שלנו השיקולים המסחריים הרבה יותר דומיננטיים . אצלנו , לפי מה שאני שומע מהרבה יוצרים , יש הרבה יותר חופש אמנותי ועצמאות , אנחנו יותר נקיים מהמתחרים ואנשים יודעים להעריך את זה . הרעיון שאני מאמין בו הוא דיאלוג והסברים ולא הנחתות . אחת הדמויות הבולטות ביותר של איש צבא שעובר לתחום החלטתי להמשיך . אני חושב שהחלטתי באה מתוך הניסיון הצבאי שלי , ליתר דיוק ניסיוני מ8200- לנהל בתנאי אי-ודאות קיצוניים
|
|