|
עמוד:8
. 3 מומלץ לשלב בסדנה סרטים ( רשימה בנספח ( 3 במתכונת צפייה מונחית , בהתאם לגישות הנלמדות בה . . 4 מומלץ שהערכת הסטודנטים תינתן על פי עבודות בכתב , שבהן ינותחו אירועי משמעת שיביאו הסטודנטים מעבודתם המעשית . דרך הערכה זו נמצאה כמתאימה ביותר לסדנאות בנושא המשמעת בבית הספר , ויש לה כמה יתרונות בולטים של הערכה חלופית : זיקה לקונטקסט המעשי של ההוראה , שילוב של תאוריה ומעשה , התמודדות עם בעיות ותרגול מיומנויות של ניתוח בעיה . בדרך זו ניתן לבדוק את הידע האישי , התאורטי והמעשי , שרכש המתכשר בסדנה . ( מתכונת לניתוח אירועים מופיעה בנספח ( . 1 . 5 מומלץ להשתמש בתכנית בהדרכה פדגוגית במהלך העבודה המעשית . המדריך הפדגוגי ישתמש בגישות השונות המוצעות בתכנית לצורך ניתוח של בעיות משמעת הצצות בעבודה המעשית של סטודנטים להוראה . המשגת בעיות המשמעת ודרכי הטיפול בהן על פי גישות שונות תאפשר לסטודנט לראות ראייה רחבה יותר את הבעיות ואת רפרטואר האמצעים לפתרונן או למניעתן . דוגמאות להרכבים שונים של סדנאות להלן כמה דוגמאות להרכבים שונים של סדנאות שנוסו במכללות ואשר הסטודנטים ראו אותן כעונות לצורכיהם בתחום המשמעת בבית הספר . . 1 סדנה אשר עסקה בהתייחסות של שלוש הגישות המרכזיות בפסיכולוגיה ( ביהביוריסטית , פסיכואנליטית והומנית ) לנושא המשמעת בבית הספר . ניתן רקע תאורטי לכל גישה , ונערכו שניים-שלושה תרגילים לעיבוד וליישום התאוריה . עיקרי הרקע התאורטי והתרגילים מופיעים בתכנית . כן שולבו בשיעורים כשלושה ארבעה ניתוחי אירועים ( על פי המתכונת בנספח ניתוח האירועים , ( שהביאו הסטודנטים מן העבודה המעשית , והוקרן הסרט "מועדון ארוחת הבוקר" במטרה להמחיש את עולמם השונה של כל אחד מן הילדים הבלתי ממושמעים . סדנה זו נערכה במסלול חטיבת הביניים ובמסלול החינוך המיוחד לתלמידי שנה ג' במסגרת שיעורי פסיכולוגיה , ונמשכה סמסטר . סדנה דומה ערך מדריך פדגוגי בעל השכלה בתחום הפסיכולוגיה במסגרת קורס בנושא "ניהול כיתה" בכיתה ג , ' מסלול בית הספר היסודי , במסגרת שיעורי הדידקטיקה . בכל מסגרת היו ההדגשים אחרים .
|
|