הקדמה למהדורה האנגלית

עמוד:13

לתוצאות קטלניות . טענתי בספרי , אם כך , שתקשורת ההמונים המיועדת לנשים מסתירה את האמת המלאה על אודות תעשיית היופי בגלל לחצים וכפייה של המפרסמים . הטענה הזו גרמה לגל של הכחשות נסערות ועוינות מעורכי עיתונים , שהופיעו ברשתות הטלוויזיה הממלכתיות . אבל הראיות ממשיכות להצטבר : ארגון NIH 4 פרסם דוח שחושף את השקרים של תעשיית הדיאטות ; ארגון FDA הכריז מלחמה על המנתחים הקוסמטיים שהזריקו סיליקון ; חברת דאו קררבינג הואשמה בהסתרת מידע על בעיות רפואיות חמורות הקשורות בשתלי חזה ; ותת ועדה של הקונגרס עורכת חקירה על הסכנות שבתעשיית הניתוחים הפלסטיים " ) ניתוחי יופי , ( " שאין עליה פיקוח מספק . נשים , שהאמינו שהמוצרים והפרוצדורות הם בטיחותיים , שואלות עתה בהשתאות : "למה לא אמרו לנו . " ? שוב ושוב , בהופעות מתוקשרות , התקיפו עורכות ועיתונאיות את טענותי והכחישו את קיומו של איזה לחץ מצד המפרסמים . אבל כשכבו האורות ונסגרו המיקרופונים הן אמרו : "מובן שאת צודקת . אבל אני לא יכולה להודות בכך בפומבי ולהמשיך להחזיק במשרתי . " נשים הן ששילמו את המחיר על השקט התעשייתי המתוזמר הזה . הכשל השלישי הוא בהנחה שאני טוענת לתיאוריה של קונספירציה . כתבתי בפרק הראשון : "זו איננה תיאוריה של קונספירציה . זו לא חייבת להיות . " תגובת נגד שמתפתחת ביחס להתקדמותן של נשים לא חייבת להיוולד בהתכנסות סודית בחדר אפוף עשן . לעתים קרובות היא בלתי מודעת ובלתי רצונית , כמו גזענות . תגובת נגד ביחס לפמיניזם , שמנצלת אידיאולגיה של יופי כדי לשמר את נחיתותן של נשים , איננה תוצר של מזימה סודית מאורגנת , עם מפות ותרשימים . היא תוצר של אווירה רווחת , שבה חרדות של גברים ותחושות אשמה של נשים מופצות ומוגדלות באמצעות הדימויים התרבותיים של נשים . T באווירה כזו מעבירים הדימויים התרבותיים לנשים מסרים ברורים בדבר הקשר בין הערך שלהן לבין הגוף שלהן . ידוע לנו היטב שאידיאלים של נשיות הצליחו בעבר לשלוט בנשים . הסופרז'יסטיות של המאה ה 19 נאלצו להיאבק מול הדימוי הנשי הנערץ של האישה כסוג של נכ ה חלושה . נשים גורשו בהמוניהן משוק העבודה באמריקה בשנות החמישים מכוחו של הדימוי הנשי הנערץ של האישה כעקרת הבית . הדימוי הנשי שמייצרת תגובת הנגד של מיתוס היופי אינו נולד לפתע בכל כלי התקשורת בגלל קונספירציה , אלא בשל זיקת הגומלין שבין תגובת הקהל ובין תקשורת ההמונים . מחקרים שונים מראים שאנשים מגיבים - Dow Corning . 5 The United States Food and Drug Administration . . 4 The United States National Institutes of Health , . 3 חברה אמריקאית לחקר סיליקון ולמיצוי הפוטנציאל שלו . לחברה מעמד של מובילה גלובלית בטכנולוגיית סיליקון , ובחידושים בתחום שתלי חזה בכלל זה .

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר