|
עמוד:12
הלאומית ? תעלה שאלת ההמשכיות היהודית , כפי שהיא מתבטאת כעיקר בתפוצות , כמו גם שאלות של דת ומדינה , עיצוב המרחב הציבורי ופלורליזם תרבותי בחברה הישראלית . פרק א מנסה לסקור את חוויית הזהות היהודית של יהודי ארץ ישראל , במה הם מאמינים , למה הם מחויבים ואיך הם מעצבים את חייהם בין חולין לקודש . פרק ב עוסק בשאלה במה נבדלת הזהות היהודית של יהודי ישראל מזו של יהודי התפוצות , כיצד מגדירים יהודים את זהותם כאן ושם ומהו האופי האפשרי של היחסים ביניהם . יהדות התפוצות מחפשת שילוב מורכב בין מסגרת זהות אוניברסלית , שתאפשר לה השתייכות אל החברה הלא יהודית שבתוכה היא יושבת , לבין הגדרה עצמית מבדילה כיהודים . יהודי ישראל שואלים עד כמה יכולה הכנעניות למלא את מקום תוכני הזהות היהודיים שהתהוו בגולה . אלו ואלו שואלים מה קושר אותם זה לזה , ובה בעת מייחד אותם כעם השונה ממי שאינו יהודי . פרק ג עוסק בהתפתחות התודעה הליברלית והפלורליסטית במחשבה היהודית והתאמת היהדות לאתוס האינדיבידואלי של החברה המערבית , תוך התהוותו של פלורליזם יהודי חסר תקדים בהיסטוריה של העם היהודי . פרק ד עוסק בשאלה המעסיקה את מדינת ישראל מאז היווסדה - שאלת הגדרתה של הזהות היהודית ושאלת קווי הזיהוי היהודיים של מדינת היהודים . פרק ה עוסק במוסד השליחות וברלוונטיות שלו למציאות של ימינו , כאשר יש המטילים ספק בעצם נחיצותו . החלק הרביעי של החיבור , העוסק בשיח שבין "בבל" ל"ירושלים , " מציע מפגש ראשוני עם סוגיית יסוד במחשבת ישראל : שאלת מעמדה של ארץ ישראל אל מול המציאות שבה יהודים חיים זה 2 , 600 שנה בארצות אחרות , מבחירה חופשית שלהם . החלק החמישי מציע למורה ולתלמיד מגוון ראשוני של פעילויות למידה . חלק מהפעילויות הללו מתמקד בכיתה המקומית או אפילו בסטודנט או בתלמיד הבורר . חלקן מנסה לבנות עשייה משותפת בין לומדים ממחוזות שונים על פני הגלובוס היהודי .
|
|