|
עמוד:10
החיבור שלפנינו מנסה לבחון את מציאות העם היהודי בפרספקטיבה היסטורית ותרבותית . הוא יוצא בעליל מתוך נקודת המבט ההיסטורית והביקורתית ביחס לזהות היהודית ולתרבות העם היהודי , ועם זאת הוא מבקש לעודד את השיח בין העמדות השונות ביחס אליהן . הנוטרות הן בץ השאר להציע חומר רקע ומקורות שיאפשרו למורי מורים , לסטודנטים , למורים כפועל ודרכם לתלמידים בישראל , היכרות עם פניו המורכבות של העולם היהודי בזמננו ועם חייהם של היהודים מחוץ לישראל . לפתח את המודעות של מורי המורים לאתגר של המשכיות יהודית ולדילמות העומדות בפני מערכות החינוך היהודיות בעולם . לעורר את הדיון הנוגע למשמעות הציונות והתרבות העברית כאתגר רוחני העומד בפני התודעה היהודית ההיסטורית . לעורר ולחדד את השיח בין הפרדיגמות השונות ביחס לזהות היהודית המתקיימות בחברה הישראלית כמו גם בתפוצות ישראל . להעמיק את הבנתם של מורי המכללות לגבי המורכבות של יחסי ישראל והתפוצות : מקומן של הציונות ושל מדינת ישראל כמדינת העם היהודי בעולמם של היהודים מחוץ לישראל ומקומם של יהודי התפוצות בעולמם של הישראלים . לספק חומר רקע ומקורות כמו גם הצעות פדגוגיות ודידקטיות בנושאים אלה לשימוש במכללות להכשרת עובדי הוראה . לקדם דיאלוגים אישיים וקבוצתיים , תרבותיים וחינוכיים , בין מורים לתלמידים מישראל ועמיתים בתפוצות ישראל . לובנה ותכנים החיבור בנוי במתכונת היסטורית הפוכה - מהמאוחר אל המוקדם - כאשר המקום שאנו מצויים בו היום , ובו מצויים גם תלמידינו , הוא נקודת המוצא לכל תהליכי ההוראה והלמידה של נושא העם היהודי . החלק הראשון עונה לשאלה : מי הם היהודים היום ? היכן הם חיים ? אילו זיכרונות הם נושאים עמם ואילו אמונות או שברי אמונה מצויים בכליהם ? לשם כך אנו מביאים תמונה גלובלית של העם היהודי בהווה ובעבר .
|
|