נ

נ

עמוד:690

[ ע נרנת;], משום קרבתו למושבה הגרמנית, כיום בני עטרות ) ראשיתו (1934) כשדה-תעופה זמני, לשימוש 'יריד המזרח' (קדם לו שדה-תעופה גרמני [ ע נרנת;] שפעל ב'מלחמת-העולם הראשונה' ) בשנת 1935 הוחלט להופכו לנמל-תעופה קבוע ובשנת 1937 נחנך כנמל-תעופה בינלאומי מרכזי (צבאי ואזרחי) בהקמתו נחשב לנמל-התעופה הגדול במזרח התיכון ב'מלחמת-העולם השניה' שימש כשדה-תעופה צבאי (בשנת 1943 שימש בסיס למטוסי ההפצצה האמריקניים) עם עזיבת הבריטים את הארץ נמסר לערבים נכבש (יולי 1948) בידי כוח של החטיבה המשוריינת 8 וגדוד חי"ר 44 של חטיבת 'קריתי' אחרי המלחמה נפתח מחדש לתעופה אזרחית (נובמבר 1948) ב'מלחמת ששת-הימים' פעלה מתוכו טייסת מטוסי-קרב ('דאסו אוראגן'), שיצאה לתקיפת שדות-תעופה מצריים בסיני ובמצרים כיום פועלת מתוכו טייסת תובלה בחלוף הזמן הוחלפו מסלולי הנחיתה וההמראה במסלולים חדשים אלה יוצרים צורת משולש שבקדקודו המערבי עומד מגדל הפיקוח החדש (1985) בשנה הראשונה לקום המדינה הגיעה תנועת הנוסעים בו לכ-40,000 נפש בשנה, ואילו בשנת 1992 הגיעה תנועת הנוסעים בו לכ-4 מיליון נפש וכלמעלה מ-26 אלף תנועות אוויריות (% 225 מתנועת הנוסעים ו-% 117 מהתנועה האווירית - לארצות-הברית; % 636 מתנועת הנוסעים ו-% 662 מהתנועה האווירית - למערב אירופה; % 112 מתנועת הנוסעים ו-% 184 מהתנועה האווירית - למזרח אירופה; % 27 מתנועת הנוסעים ו-% 37 מהתנועה האווירית - לאפריקה ) פועלות בו 28 חברות-תעופה סדירות ועוד 72 חברות-תעופה בלתי-סדירות תנועת המטענים בו, בהשוואה לנמלי תעופה אחרים בעולם, בעלי היקף תנועה בינלאומית דומה, גבוהה (כ-%35 מהמטען מובל במטוסי נוסעים) פעילותו מתאפיינת בעונות שיא ושפל עונת הקיץ והחגים שבהמשכם, חודש דצמבר וחודשים מרץ-אפריל נחשבים לעונות השיא בשאר ימות השנה מואטת פעילותו גם הפעילות במהלך שעות היממה אינה אחידה והיא מאופיינת בשעות פעילות של שיא ושפל (על רקע אילוצים גיאופוליטיים) הנמל מופעל באמצעות ארבע יחידות משנה, הכפופות למנהל הנמל: חטיבת תפעול (כוללת את אגף שינוע, אגף מבצעי קרקע וכיבוי אש), חטיבת אחזקה, חטיבת ביטחון ואגף שירות לנוסע שדה-תעופה רמת דוד ונמל-תעופה ירושלים משמשים לו בסיסי-משנה (חירום)  נמל תעופה ירושלים נמל תעופה בינלאמי, במחוז ובנפת ירושלים, באזור הרי יהודה בצפון ירושלים, מדרום לרמאלה, מצפון לקלנדיה דרך ראשית 60 בקטע צמת (מחלף) גבעת המבתר - רמאלה, בק"מ ה- 941 בקירוב פנייה מערבה נקרא בעקבות קרבתו לירושלים ועל-שם מושב עטרות לשעבר ראשיתו כשדה-תעופה קטן, שהוקם בידי הבריטים כדי לשרת את הפקידות הבכירה שישבה בירושלים משדה זה יצא (1948) הנציב העליון הבריטי האחרון, סר אלן קנינגם, לחיפה ומשם בחזרה לארצו ממשלת ממלכת ירדן הרחיבה את השדה (1956), כשמסלולו המערבי נבנה על שרידי היישוב היהודי עטרות בשנת 1972 הורחב, שופץ

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר