פתח דבר

עמוד:7

פתח דבר הספר שלפנינו הוא השני בסדרת הספרים מדיניות חינוך ופדגוגיה . קדם לו הספר לקראת מהפכה חינוכית ? בעקבות כנס ון ליר לחינוך על יישום דוח דוברת . ( 2006 ) הספר מקצועות לימוד במבחן , שנערך בידי פרופ' דוד גורדון ז"ל , הוא פרי דיונים מעמיקים שהתקיימו בקבוצת החשיבה שפעלה בראשותו במכון ון ליר בירושלים , תחת הכותרת "היררכיה בין מקצועות : תוכני הלימוד והוראתם - משמעויות סוציולוגיות ופילוסופיות . " חברי הקבוצה בחנו מחדש את הנחות היסוד המעצבות את הגישה לתוכני הלימוד בישראל . בתום בחינת ארבע חלופות אפשריות לתפיסה הדיסציפלינרית הדומיננטית הוגשו למשרד החינוך , התרבות והספורט המלצות אופרטיביות . אנו מצטערים על כך שדוד לא זכה להיות עמנו ולברך על המוגמר . בסדרת הספרים על "מדיניות חינוך ופדגוגיה" מתוכננים ספרים נוספים שיוקדשו להכשרה להוראה ולתופעה הסבוכה של התמוססותה של האחריות בחינוך . בהפקת הסדרה , הצבנו לנו מטרה לבחון את הקשר או את הנתק בין תהליכי קביעת המדיניות לבין העשייה החינוכית , ללמוד על יחסי הגומלין בין הפוליטיקה של קביעת מדיניות החשיבה והעשייה הפדגוגית ובין המדיניות החברתית לבין התהליכים החינוכיים . הספרים אינם בבחינת "סוף פסוק : " כל אחד מספרי הסדרה פותח שיח ציבורי ומקצועי ומזמין המשך שיתוף פעולה לטובת החינוך . אנו מקווים שאסופת המאמרים המוצגת בספר זה תתרום לקידומו של השיח הציבורי ותרחיב את מעגל המשתתפים בו . דן ענבר עורך סדרת מדיניות חינוך ופדגוגיה מכון ון ליר בירושלים אפריל 2006

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר