|
עמוד:9
. 4 רורטי : סולידריות במקום צו מוסר קנטיאני 68 פרק רביעי : מאוניברסליזם ואינדיבידואליזם קיצוני לפרטיקולריזם קהילתי מבוא א . "מות האדם" . 1 71 דחיית מושג ה"מהות" בשיח הפוסט מודרני . 2 72 ההכרה במקומה המרכזי של הקהילה כמכוננת את היחיד 77 ב . מאוניברסליזם לפרטיקולריזם קהילתי . 1 ירידת קרנה של התפיסה האוניברסליסטית ועלייתה של התפיסה התרבותית . 2 78 כמה הערות על חברה רב תרבותית ומקומו של היחיד בה 80 פרק חמישי : סיום ופתיחה יהדות דתית אורתודוקסית נוכח הפוסט מודרניזם - הצבת הקשיים מבוא א . האם יש מקום למפגש בין יהדות אורתודוקסית לפוסט מודרניזם י . 1 יהדות אורתודוקסית מודרנית - הגדרה ומאפיינים . 2 85 להצדקתו של המפגש בין יהדות אורתודוקסית להגות פוסט מודרנית 87 ב . יהדות דתית אורתודוקסית נוכח הפוסט מודרניזם ו שאלות מרכזיות . 1 השאלה האפיסטמולוגית , או האם ניתן לכונן דת ללא מטאפיזיקה ? . 2 90 השאלה בדבר תוקפו של הציווי הדתי 91 . 3 "דת האמת" ופלורליזם : האם ניתן לאחוז בשתי תפיסות אלו יחדיו ? . 4 92 שאלת השפה הדתית והמרת משמעותם של מושגים דתיים קלאסיים 93 חלק שני : הגות יהודית אורתודוקסית נוכח הפוסט מודרניזם : ניצני התמודדות ראשוניים מבוא לחלק שני פרק ראשון : ריקון העולם ממשמעותו המטאפיזית והדתית מבוא 101 א . דת ללא מטאפיזיקה . 1 ישעיהו ליבוביץ - פריצת דרך . 2 102 אליעזר גולדמן - דת בלתי אשלייתית . 3 104 דוד הרטמן - בשבחה של הסופיות 108 ב . התמודדות עם שאלת הרע והסבל מבוא . 1 110 הרב סולובייצ'יק ; המרת ה"מטאפיזיקה של הסבל" ב"אתיקה של הסבל" . 2 114 דוד הרטמן : "לא הכול נדרש להיות בר הסבר לשם אמונה בברית" . 3 118 ישעיהו ליבוביץ : "עולם כמנהגו נוהג" . 4 120 אליעזר גולדמן : "הצרה צריכה להיות לנו תמרור" 121
|
אוניברסיטת בר-אילן, הפקולטה למשפטים
|