מיוזמה למציאות

עמוד:13

הליבה משמשת בסיס לחיזוק המשותף בחברה ומגדירה את המיומנויות ואת הערכים , שאותם תלמידים במדינת ישראל חייבים לרכוש ולדעת . ג . קבלת אחריות של כלל המערכת להישגים הן בתחומים אקדמיים והן באקלים החברתי , באמצעות העברת מבחני המיצ"ב פעם בשנה בכל כיתות ה-ח במערכת החינוך והפקת לקחים מן התוצאות . ד . יישום תוכניות החומש המיועדות למגזר הערבי , הדרוזי והבדווי , מתוך מגמה של אפליה מתקנת וגישור על פערים מתמשכים . אכן , כוח המשימה הלאומי התייחס לרפורמות שכבר פועלות ושילב אותן בהרחבה בהמלצותיו . תרומתו הראשונית של הכוח , עוד בטרם הוחל ביישום המלצותיו , היא בהפיכת החינוך לנושא להתייחסות בכל בית בישראל . במהלך העבודה של כוח המשימה הלאומי , ובעיקר מאז פרסום המלצות הביניים , התקיים ומתקיים בנושא דיון ציבורי רחב ומעמיק במגוון פורומים . מאנשי אקדמיה וגופים ציבוריים לארגוני מורים , לרשויות מקומיות , להנהלות בתי ספר , לצוותי מפקחים ומנהלים ולצוותי הורים - המדינה כולה עוסקת בחינוך , וטוב שכך . רק בהידברות ובהכרה מצד כל בעלי העניין בחשיבות של העלאת החינוך על סדר היום של כל אחד מאתנו נוכל להבטיח את יישומן של ההמלצות שחלקן כרוך בוויתורים , בשינוי סדרי עדיפויות והקצאת משאבים , בשינוי תרבותי ניהולי ובשינוי מבני וארגוני של כלל המערכת . אני רואה בכינוס רב המשתתפים , שערך מכון ון ליר בירושלים , נדבך נוסף בדיון הציבורי המציג עמדות שונות הנובעות מן ההמלצות של כוח המשימה הלאומי . לדיון הציבורי חשיבות רבה בהעמדת נושא החינוך במרכז סדר העדיפויות הלאומי . אני מברכת את השותפים לספר זה - המבקרים והתומכים כאחד .

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר