|
עמוד:142
ולהפגין בפרהסיא מכלול גינוני פולחן , הנבדלים באורח בולט כל כך ובהעזה מפולחני הסביבה ; ונתחוור לי , מ ה ו הדבר המושך אותי ליהדות המסורתית 1 התעוזה ללכת נגד הזרם , רוח הקסמים של ה"אף על פי כן . " אחים הם לי , בגדיהם שונים מבגדי , תנועותיהם שונות מתנועותי , אבל זורם בנו אותו דם התמצית . — הגם כאן טעיתי ? אני נוקש בדלת ומציג את טענתי : פתחו וצאו , אם מהותכם היא אמנם מהות ולא זיוף ותרמית עצמית . כאן איני נזקק למליצות , ואיני צריך כלל להזכיר , מהו התפקיד שמילאה ה"כנסיה" בתנועות הלאומיות של העמים הקאתוליים , כגון אירלאנד וכדומה , — זאת יודעים הכל , על כך אין מדברים , כל הנימוקים וכל התירוצים מיותרים , כולם ידועים ולעוסים וכבר העלו גירה ; כל האותיות והמופתים מזדקרים ובולטים לעין , כמו ה"אל"ף בית" ו"שניים כפול שניים" הרשומים בכתב נאה על הלוח השחור בכיתה . אם יש שעה שבה הקב"ה מצווה לקום ולנוע , הרי ז י ז השעה . קומו איפוא ונועו , — ולא , יירשם שם נוסף ברשימה הארוכה של החברות שפשטו את הרגל . [ 1936 ]
|
|