|
עמוד:104
וכאשר ארץ ישראל תהיה למדינה בעלת ממשל עצמי ; אפשר שבני אדם אלה יירגעו , לכשיוודע להם , מה דמות לחוקת ארץ ישראל לעתיד לבוא חוזה לא האגף המתון , אלא דווקא האגף הציוני המכונה "קיצוני , " הקטעים שיובאו להלן צוטטו מטיוטת שעובדה על ידי האכזקוטיבה הרוויזיוניסטית בשנת , 1934 כך שאפשר לומר , כי כאן מתגלה "הגרוע ביותר שיכול לקרות" לערביי ארץ ישראל . הטיוטה איננה תכנית רשמית , ואין המחבר מוכן להגן עליה על כל היבטיה . אף על פי כן , הרי היתה זו פרי עבודה רבה וקפדנית י מחבריה עיינו במבחר גדול של תקדימים , והם נועצו במסמכים , שהתייחסו אליהם בכבוד רב בימים , שבהם היתה האינטליגנציה של אירופה המזרחית המרכזית , שכללה אז גם את רוסיה — מוקסמת מתורותיהם של הסוציאליס טים האוסטרים על "מדינת הלאומים : " ספריו של רוד 1 לף שפרינגר , הפרוטוקולים של קונגרס המפלגה הסוציאל דמוקרטית האוסטרית בברין , החוק ההונגרי המצויין משנת 1868 על השימוש בלשונות המיעוטים בהתכתבותם של אנשי שירות המדינה , ואפילו התחיקה הישנה והמופלאה באמת של תורכיה על האוטונומיה של העדות האתנו דתיות השונות , שתוארן הרשמי היה "מילת" — "אומות" י מילת אי רום , מילת אי ארמני , מילת אי מוסוויה ( האומה היוונית , האומה הארמנית , האומה של בני דת משה . ( רק סעיפים אחדים ניתן לצטט כאן : אלה העוסקים בשוויון אזרחי , בלשונות , במה שמתקרא "אוטונומיה תרבותית , " במקומות הקדושים , ובחוקי הקרקעות . ניגע רק בבעיות הכלליות . הקטעים שיובאו יש בהם כדי לאשר את ההצהרה שהצהיר המחבר באוזני הוועדה המלכותית לארץ ישראל : כי היהודים מוכנים לערוב למיעוט הערבי בארץ ישראל העברית את מאכסימום הזכויות שתבעו הם לעצמם , אבל לא קיבלון מעולם במדינות אחרות . ובקראנו את הטיוטה הזאת עלינו לזכור , כי לפי העיקרון שהוא האל"ף והת"יו של הרביזיוניזם הציוני , אין ארץ ישראל יכולה להגיע לעצמאות מדינית אלא לאחר שיקום בה רוב יהודי . מצד שני , הרעיון הרביזיוניסטי בדבר ארץ ישראל עצמאית התבטא אז ( בשנת ( 1934 בדומיניון במסגרת הקיסרות הבריטית , ורבים ביניהם עדיין דוגלים ברעיון הזה עד היום . א . שיוויון אזרחי ( 1 עקרון שיווי הזכויות בשביל כל האזרחים מכל הגזעים , האמונות , הלשונות או המעמדות , יונהג בלי כל הגבלה , בכל המיגזרים של חיי הציבור במדינה , בתנאי שלא ייעשה דבר העלול להפריע לכל יהודי מארץ זרה לשוב
|
|