דברים בטלים

עמוד:82

רצונכם בדוגמא ? תארו לעצמכם "פלשתינאי' דו לאומית , ולה התחיקה הדו לאומית היפה ביותר שניתן להמציא ב"רומאנישס קפה , " אך יש לה רוב יהודי — רוב קטן למדי , לא יותר מחמישים ואחד אחוזים , ואולם בכל זאת רוב . ועתה דמו בנפשכם שייערך בפארלמנט ויכוח בשאלת העליה , ותונח לפני הפארלמנט הצעה למיבצע ממלכתי ( למשל , מלווה או מפעל השבחה גדול , או הנחת צינור מים עצום מן הנילוס עד הירדן , ( שיאפשר עליה של עוד חצי מיליון יהודים לארץ . לגבי הערבים יהיה משמע הדבר -.כיום מהווים אנו 49 אחוז מאוכלוסיית הארץ , אולם בעקבות גידול כזה במספר היהודים נידרדר למיעוט של שלושים אחוז . מטבע הדברים יצביעו הם נגד ההצעה , בעוד שהצירים היהודים יצביעו באורח טבעי ( לפחות , כך אני מקווה ( ... לאישורה , והתוצאה תהיה צעד גדול קדימה בכיוון מדינה לאומית יהודית , ושום תקנה בנוגע לדו לאומיות לא תועיל . כל זה ברור , ולפעמים שואל אני את עצמי אמ בכלל כדאי שאעשה מאמצים לחזור ולדוש בדברים הברורים כשמש בצהריים . ואולם , אם הדבר ברור כל כך לנו , מדוע זה איפוא שוכחים הבריות שהדברים ברורים באותה מידה גם לערבים י באמונה , לא היה לי ולא כלום נגד הבטלנים שלנו אילו לפחות היה לה לבטלנותם סיכוי לקנות את ליבם של הערבים . ואולם הרי זו בטלנות חסרת תקווה . הערבים אמרו בבירור , — לנו , לאנגלים , לחבר הלאומים : הם רוצים דבר אחד ויחיד — את הזכות להגביל את העליה היהודית בהתאם לרצונם שלהם . הואיל ואין הם בטלנים , מבינים הם , כי מדינה דו לאומית , בעלת רוב יהודי , תהיה מדינה לאומית יהודית , בעוד שמדינה , שיושבים בה שבעה לאומים או כל מספר אחר של לאומים , ולה רוב ערבי — תהיה מדינה לאומית ערבית . הוויתור היחיד מצדנו העשוי להביא לשוויון מספרי ביניהם ובינינו , הוא ויתור על העליה היהודית . כל שאר הדברים לא יועילו . [ 1930 ]

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר