|
עמוד:69
השאלה הסוציאלית בבית"ר מצאתי חצי שעה פנויה , ואנסה להצביע ' v y פעם על נקודה אחת בתכנית הפעולה הבית"רית — נקודה שרוב הבית"רים , לפי דעתי , טרם הכירו את חשיבותה . אני מתכוון לשאלה הסוציאלית — להכרח בניסוח השקפה חברתית מיוחדה המבוססת על יסודות הרעיון הבית"רי . כתבתי "הכרח , " אבל ידוע לי כי מעטים הם בתנועה המכירים ב"הכרח" הזה , והרוב עודם חושבים את העניין למיותר . בכינוס העולמי האחרון הקשיבו הצירים בנימוס רב להרצאה ארוכה המוקדשת לשאלות אלה ומחאו כף , אבל אף אחד , אם אינני טועה , לא נגע בהן אחרי כן בוויכוח . מאוד אצטער על העיוורון הזה , כי הריהו עלול לעכב את קדמתנו בשדה חשוב , שדה שהוא מחכה לזורע הלאומי כבר ברגע זה . השדה שמו "שמאל . " נחרבו רבים ממזבחותיו , נפקחו עיניו למחצה , ראה טעותו וצדקתנו , ומוכן הנהו ( מדעת או שלא מדעת ) לבדוק מחדש את לוחות אמונתו . מכמה צדדים מבארים לי עתה : "עוד לא פגה שנאתם , אד מתוך השנאה כבר מורגש הכ 1 סף למול הסיני שלנו : " ואם כי אינני נוטה לתקוות מוגזמות בעניינים שכאלה , נדמה גם לי שיש קורטוב אמת בבחורות הללו . אך אין זה די . מתנגדינו האמינו במשך יובל שנים , כי את ארצנו נכבוש בלי מלחמה , כי המעמד קודם לאומה , וכוי וכוי — כל הטענות האלה נתגלו טעויות . אבל אין זאת אומרת שתמו בלבם התשוקה לצדק הציבורי והצורך הפנימי בהשקפת עולם , המכילה תשובה מספקת על הצמאון הנפשי הזה . כל ימיהם האמינו כי יש בידיהם התשובה . אם נציע להם תשובה אחרת , אבל תשובה — אני מאמין כי נכבשם , אד אם נציע להם להסתפק בחלל בו במקום שאתמול היתד . בו אמונה — לחינם נקרא ללבות האלה . אינני מציע ל"המציא" תורה סוציאלית , למצוץ אותה מאגודלו של עוד בחור ישיבה . אני אומר שכבר ישנה , ישנה במסורת התנ"כית והתלמודית , וישנה גם בהווי החברתי של כמה מדינות ( שמאל וימין , ( אלא שגרעיניה
|
|