על בניין ציבור ותיקון ציבור

עמוד:56

ואם יאמר אחד מכם : אני מ 1 ניסט התיישבותי , ואת אצבעי לא אנקוף למען אידיאל אחר ולא אתן להתערב במעשי הבניין , ושאלוהו , המזלזל אתה בצדק ? עצתי שיענה ! לא . את האורח אני מגרש מהמעבדה . אני מכבדו , אולי גם מקדשו , אך בששת ימי המעשה של עבודתי ההתיישבותית לא אתן ל 1 להיכנס לא דרך חלון ולא דרך סדק . היה כושי בסאן אנט 1 ני 1 של טכסאס . כל ימי חייו צבר עושר , שדד וניצל וגזל את יתר הכושים . רכושו עלה למיליונים והוא חי כאביון . ומרננים היו אחריו הכושים , והלבנים היו בזים לו על שאינו עושה שום דבר למען אחיו הכושים . הוא לא התנצל ולא התווכח , אך כאשר מת נמצא בצוואתו כי כל הונו מוקדש לבניין האוניברסיטה לכושים . בשביל מי , איפוא , עבד , חי חיי כלב רעב ? בשביל מי היה נבזה ? האם בזמן שאני בונה תיאטרון עלי להיות שרה ברנארד י אנו בונים כאן מעבדה . בשביל מי י בשביל שבעים אומות העולם — ? כולן שואפות לצדק , אך יש עם אחד שה"אידיאה פיקס" [ הרעיון הקבוע ] שלו שראשיתה עוד בשחר ימיו , הפועמת בנבואות ישעיהו , בספרי מארכס , בנאומי לאסאל ובשגעונו של טרוצקי — המלחמה בקדוש ברוך הוא על שלא ידע ליצור את עולמו . עם ישראל ! זאת ירושתנו ובדמנו היא , ועם שכזה , שנוצר כדי להראות מופת , לא על ידי הסתה , לא על ידי כתבי מארכס וכוח הארגון של טרוצקי , שנמסר ועבר אחר כך לגויים , כי אם על ידי מעבדתו הוא \ בנה לך חברה מתוקנת . צרפת לא שלחה את בניה להטיף לריבולוציה ברוסיה . ואנו בשביל ה ? " פץ" [ המומחה , [ בשביל יוצר הדגל אנו בונים את המעבדה . הנבנה על עבדות ? על הבוץ , הדם והזיעה ? תעבורנה 50 שנה , ומה הן 50 שנה בהיסטוריה ? ואנו נעמוד לפני כס המשפט , שישאל : מי עבד לתיקון החברה ? האם אלה שרצו להתעותנו מן הדרך , או אנו , ששכחנו הכל , עצמנו עינינו מכל יופי , בנינו בידיים מלאות דם ורפש , בנינו את המעבדה בשביל ה 9 " פץ" הב 1 נה את התיקון . אז תצא בת קול ותענה : אתם עבדתם ! [ 1928 ]

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר