ערב המילחמה שתבוא

עמוד:936

ערב המילחמה שתבוא תגובות המחץ של אצ"ל וההכנות לתוכניות גדולות בתחומי ההתקפה בארץ , ההתקפה מחוץ לארץ , ובתחומי ההעפלה מחוץ לארץ , מצד אחד , ומצד שני , מדיניות הממשלה הבריטית בדרך לחיסול המאנדאט ולהקמת מימשל ערבי במדינת חסות בריטית , הביאו את אקטואליות 'המרד ' , אקטואליות 'השיחרור ' , אל הוויכוח הפומבי , וכמעט ללא חשש של צנזורה . ברוח זו — ואף בתנופה גדולה יותר : בהיקף יהודי עולמי הביע עצמו ד"ר לובוצקי באפריל ° 1939 כש'מיום ליום מתבהר , ששאלת ארץ ישראל היא צבאית בתוך תוכה ... הממשלה פינתה אזורים שלמים של ארץ ישראל , ומשאירה בהם את המישטר היחיד של המורדים הערבים ... הממשלה הבריטית הכירה בניצחון הצבאי הערבי . ... לובוצקי דיבר על ייחודו של המחנה הז'בוטינסקאי : 'ההכרה , שעומדים אנו ערב ההכרעה בגורל עם ישראל , היא רק נחלתה עול התנועה הצה"רית-הבית"רית . במובן זה קיימת ר ק תנועה משיחית אחת בעם , ו ר ק מחנה אחד , שבו חש כל אחד ואחד בכל רמ"ח אבריו , שעומדים אנו ערב הגאולה השלימה או הכלייה הגמורה של העם כולו ... בתנועה שלנו היישוב הוא דבר שבאגב . העיקר הוא העם כולו . לדידנו היישוב אינו המרכז , שהפריפריח של הגלות צריכה לדאוג לו . לדידנו היישוב הוא החלוץ , שחייב ללחום בכול היש שלו , כדי לפלס דרך לריכוז טריטוריאלי ולעצמאות ממלכתית של כל העם בן שיבעה עשר המיליונים . הם עומדים לפני ההכרעה בגורל היישוב , ואנו עומדים לפני ההכרעה בגורל העם . הם עומדים לפני פסק דין על ניסיון בן חמישים או שישים שנה . אנו עומדים לפני פסק דין על הקיום או החידלון של עמנו בן ארבעת האל פים ... ולפיכך כל קנה המידה שלנו הוא שונה משלהם . המושג "ארץ" נמדד אצלם בדונאמים . אצלנו - כט ריטוריית מדינה שלה גבולות היסטוריים וטיבעיים ' . לובוצקי הזכיר , שבוועידת לונדון ( השיחות בארמון סי ג'יימס , מארס ( 1939 שאלו אנשי הממשלה הברי טית : 'יהודים , היאך אתם מתארים לעצמכם את הדבר , שביתכם הלאומי לא יבוסס על כוח צבאי : r ' אפילו ממשלה בריטית האוהדת ביותר ליהודים לא תעשה אפילו צעד קל לטובת מדינה יהודית בארץ ישראל , אם לא יהיו היהודים נכונים ( הן פסיכולוגית זהן טכנית ) לכבוש את הארץ בכוח רובימ יהודיים שלהם ' . והסביר , שהיהודים יגלו ( אפילו נגד רצון הסוכנות ) התנגדות צבאית חריפה כנגד כל ניסיון לכפות עליהם מישטר ערבי : 'ולפיכך , כשבאים אנו אל האנגלים ואל העולם בדרישה ובתוכנית למסור לנו את הארץ כולה בשביל הפיתרון של כל שאלת היהודים , ראוי לנו שתהא לנו תשובה על השאלה המתחייבת : כלום נכונים אתם - פסיכולוגית וטכנית - לבצע את האופיראציות הצבאיות הנחוצות , שבלעדיהן אין לבצע את דרישתכם ואת תוכניתכם ן . ' כיוון שהסוכנות היהודית נמצאת במחנה שחייב לבוא להסכם עם הערבים , הרי אין לצפות ממנה לגאולה : 'מצד זה אפשר יכול היישוב לצפות , שייחסך ממנו להילחם כאוואנגארד העם וש '' יסודר * כ"בעל זכויות מיעוט בערבות" בפלשתינה ' . לובוצקי רמז בהקשר זה בעניין בקשת הסוכנות להעלות 10000 ילדים יהודים מגרמאניה , ובעניין התיישבות באיזור ה'גאפירים' / הנוטרים / היהודי . והוא סיכם וסיים : 'רק בית"ר מסוגלת ליצור אותו בסיס יחיד לדרישה ולתוכנית של גאולה , שבלעדיה נדון העם לחורבן וכלייה גמורים ו הנכונות הצבאית לכבוש את תחום ארץ ישראל כולו ולכונן בו כוח יהודי . רק תנועת נוער אחת בעם היהודי אין לה פסיכולוגיה של בעל ביית שבע המגן על רכושו , אלא הכרה של חובה לשרת ולהילחם ולמות בעד העם . ומן המחנה הזה מתחשל מיום ליום הכוח היהודי ' . מרדכי כץ דיבר 2009 ב'על העיקר' לבית"ר במלאת ( 2007 טייב , 'מעשר ראשון ' , ל . את התשובה למיכתבו הגלוי קיבל המחבר אחר חודשים אחדים בצורת מיכתב פיטורין , הנהגת 'השומר הצעיר' דרשה בחוזר מקנניה לתבוע את פיטוריו מ'תרבווד . ( 2008 'ביתר , חרפד ^ תרצט , 9—8 ' , ( 2009 עי'ש , —10ו . 1 למרכז "תרבות" בפולין ... בטענה בא אני למרכז " תרבות : " אתם אינכם משוררים , ולכם אסור להיות חופשיים מדי בשדה ההפקר של הדימיון . למה אתם מגישים לתלמידי ישראל היסטוריה מזוייפת ו אתם רוצים להטיף להבלגה - בבקשה . תמצאו לכם איזה " גיבורים — '' והיו כאלה - בהיסטוריה שלנו שהיו בעד הבלגה . למה מגישים אתם לתלמידים דווקה את המכבים , את מתתיהו ה"טירוריסט , " רוצח המתייוון , את בניו המתקיפים והחיילים י למה דווקה הם חייבים להחזיק בידיהם מגילות ולהטיף נגד החרב ז' . 2007

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר