מרדכי כץ - מזכיר השילטון

עמוד:529

אף לאחר פרישתו מפעילותו בהכשרה ההגנתית ב בית"ר ראה הלפרן בשיטת בתיה"ס להדרכה בבית"ר ופלוגות התימרונים ופלוגות השירות הצבאי ( פש"צ ) הכרוכות בה את 'הדרך היחידה' 'להסתדרות תתמ פלדור אמיתית . " ?* ' ברוב הסניפים הגדולים הוסיפו לקיים בתי ספר למדריכים , ובייחוד לסגני מדריכים . ( 994 הלפרן , המדינה' . 1936 , 2 , 4 שם הדגיש את חשיבותה ש 7 שיטה אחידה וקבועה , כדי למנוע חילופי שיטות ותוכניות עם חילופי המפקדים — חילופים מתמידים . שם שיבח את ביה"ס הראשון למדריכים בתל אביב , שעל פיו הוקמו בתיה"ס הרבים באירופה . וטל המדריכים אמר 1 'בתוך העירבוביה ששררה אז בשורות ביתיר בלטו הם בכול מינהגיהם , סדרם , התנהגותם , יוזסם למפקדם , דייקנותם וכוי . הגיע גם הזמן כאשר ביה '' ס הועמד בניסיון קשה מאוד למטשה , ויצא ממנו בכבוד כזה , שאף המתנגדים היותר חריפים הרכינו באותה שטה את הראש לפניו . אבל למרות כל זה נפגש המחזור הראשון של ביהיס למדריכים בא"י בהתנגדות חריפה מאוד מצד מפקדי ביתיר , בייחוד ברגע שהמדריכים הנ"ל נכנסו לשורות ביתיר על מנת לפרזל את אנשיה על אותו הסדן ובאותו הפטיש שפורזלו בעצמם ... התנגשויות עם מפקדי הקננים ... תעמולה הרסנית נגד המדריכים ומפקדיהם ... כאן צריך הייתי להיכנע לדרישת ראש בית"ר והלחץ של חברי השילטון ולהתחיל בעבודת בתיה '' ם למדריכים בגלות , שמועד לימודם הוגבל ל 2 חודשים / במקום ... / 18 הסתגלתי במהירות לתנאים החדשים , בהגדילי את מיספר שעות העבודה ... אינטרנאטים ... אבל בריגה נפגשו המדריכים לא רק בהתנגדות , אלא בשינאה . ביה"ס הראשון שנתן תוצאות ממשיות היה זה של פולאניה . למוד ניסיון מר בא"י ובלאטביה לא הסתפקתי הפטם בהוצאת נווזזור המדריכים בלבד , אלא החלטתי להכניס תורתם האיר גונית והחינוכית וניסיונם למטשה לתוך השורות הרחבות של בית '' ר . בפולאניה היתה ההתנגדות מצד המפקדים אולי טוד יותר חריפה מאשר ביתר הארצות . צריך להודות שההיי רארכיה החדשה של הלגיון הפריעה לנציבים בעבודתם , וכאן טענותיהם צדקו . ' עד כאן דברי סניגוריה של בטל היוזמה על יוזמתו בלא שיחנכר לגמרי לצד השני של המטבע . הלפרן ראה את תוכניתו של ה'לגיוך מתחילה בעבודה בתחום ההכ שרה ההגנתית בלבד , ואחר כך אף בתחום ההכשרה התר בותית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר