יא. השאלה המעמדית בהתישבות

עמוד:90

התרופה לגאולת החברה האנושית כילה , אבל קודט שנגש לגלות את התרופה , עלינו לבנות בראש ובראשונה את המעבדה . המליט האלה על ה"מעבדה" אינן בשום פנים פראזה סתמית . הרבה עמים סייעו ע"י עושרם הריחני ליצירת אותו האתר של המחשבה . והמאוויים , שאנו קוראיט לו בש & "התרבות הרוחנית של העולם" — הדבה עמיט זקנים וצעירים ; אבל אין ביניהם אף אחד , שחלקו יהיה גדול בחלקנו אנו בשטח תרבותי אחד : בשטח השיפור של המשטר החברותי . ביז כל ה 0 זעי & והעמים שבעולם הננו ה ! ,, מומחה" העיקרי למקצוע "קדוש " . זה . אבל מחמת גזר הדיו הרע של ההיסטוריה נשאר אותו ה " מומחה" דוקא לשינוי בנינה של החברה , היחידי בין כל העמים , בלי ארץ משליו , בלי גוף חברותי משליו , שאפשר יהיה לבנותו מחדש בהתאם לצרכינו ולשיאיפיותינו . השאיפה היהודית לתיקונים סוציאליים יבולה להתבטא אך יורק במה שאנו מצליחים להפיץ את רעיונותינו ביו עמים אחרים ! לאלף אותם בינה ע"י עצזתינו והטפתנו , use ע"י דוגמה — כמו שמאלפים שאר העמים , — שהירי רק היא לבדה היא האמצעי הבדוק והמתאים ביותר לשכנע את הע ^ לם בנכונותו של אמתותיגי . ואע"פ שנשקפת לי סכנה , שיכבדו אותי בכינוי "שוביני & יט , " ונוסף לזה גם בתואר "מיסטיקן , " איני מהסס מלבטא את אמונתי ; יהגאיולה החברותית לא תבוא ,, כל זמ , ן שברשותו של ,, המ »> חה " לא תימצא מעבדה משלו . יתכן , שאלה שבונים לו את המעבדה הזיאת — זכותם לגבי האנושיות גדולה היא מזכותפ לגבי היהודים . ? ואם אפילו נשכח לרגע את הענינים הי'תודיים הלארמייט ונביט על הענין רק מבחינת תיקון חיי האנושיות והעולם — אפשר בכל זאת , שכדאי להקדיש דורות אחדיפ של נוער , שיעצום את עיגיו על כל שאר הענינים וירכז את כל כחותיו אך ורק בכיוון אחד —

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר