|
עמוד:31
אין ספק , שהגולה פולטת אותנו ! ואין כל אפשרות להפסיק את התהליך הזה . לפני יובל שניט , כשהציונות המדינית רק נולדה , וניהלה את מלחמותיה הראשונות באידיאולוגיה של הטמיעה , — טענו מתנגדיה , ששוט בעיה יהודית בעצם איינה קיימת בגלל . היהודים היו יכולים " להסתדר" בגולה בשלוט ובנחת , יכל יתר גויי הארץ , רק המשפטים הקדומיט האנושיים מפדיעים לגד , אבל הם ייעלמו מהר . במקלט ששיווי הזבויות טרם נתגשם , שט יותקן שיווי יזכויות ו ובמקים שקיימת האנטישמיות האינסטינקטיבית בהמתי העט או בחברה האינטימית , שט היא תיעלם בהדרגה וובזמז קרוב , וכוי . לדון על זה עכשו , בשנת , 1936 אין צורך . אני רק אטפר בקצור , כיצד נלחמו בדעה זו דורות אחדים של הוגי דעות בציונות ושל חוקרי המציאות הישראלית . בראשית שגות התשעים של המאה שעברה כתב אחד העם » אמר בשם "עבהות בתוך חרות , " ס הוכיח , ששיווי הזכויות , שנהנים ממנו ( או שנהנו ממנו אז ) יהודי ארצות המערב , לא שחרר א > ת & מן הטרגדיה המיוחדת של הגולה כלל וכלל : שהם מרגישים בעצמם בטרגדיה זו , מפחדים מ & ניה בעצמם , ויכאילו מרגישים את עצמם כ"עבדים T » r . " מה לאחר כך העמיק , והרחיב מכ 0 נורדוי את ההשקפה הזאת בנאומים , שנשא בשלשת הקונגרסים ? הראשונים . ביהוד עיבד את המושג יודנניט" ( המצוקה היהודית " . '( מהותה של המצוקה היא ליא במה שמכים או מדכאים כל יהודי ויהודי דוקא . אין ספק , שישנן ארצות , בהן חייט היהודים חיים לא רעים , ן אפילו חיים של & ובה . אבל אם נשוה גם שט את ההרגשה העצמית הפ 1 י
|
|