|
עמוד:217
מיגורו המידי של כל מי שיתחיל בהטמנת מוקשים , עוד לפו , שיספיק לבצע את זממו . והמחבר מאמין' שבכלל אותם הענינים "הפנימיים , " החשובימ ביותר , הנוגעים באופן ישר וממשי לסכנת המלחמה , נמצא גם היחט למיעוטים הלאומיים או הדתיים . מאה שנים של תולדות אירופה הוכיחו את העובדה הזאת . אסור להרשות שאיזו מדינה שהיא תוכל ללמד סניגוריה על הפרת תקנון השויון , מתוך הסתמכות על "זכותהרבינות . * כל צעד בכיוון הזה יש בו משום הטמנת מוקש » מן ההכרח יהיה להפעיל את מנגנוךהכפיה ולמגר את העבריין . בכדי שתקנוךהשויון יקבל כח כביר כל כך , יש למלא שני תנאים' נוסף לכל תנאים אחרים : הוא צריך להיות חגיגי במדה שאין למעלה הימנה ! וגם להיות הגיוני מאד ומותאם למציאות במדך ; מדוקדקת מאד . כשאנו מדברים על תקנון "חגיגי , '' אנו מתכוונים להגיד , שאסור לשלב "פיסקאות" ו"סעיפים '' על שיווי זכויות לתור חוזים הדבינ ^ בענינים אחרים . בין כל הענינים האחרים אין אף אחד , שיהיו ? -מבורך" אפילו בחלק העשירי מאותה ההשפעה הארסית הנורא . ?! שישנה לבעית המיעוטים ) שום סרק , המוקדש לאותם "הענינימ האחרים * — לא יתכן שיהיה לו אפילו החלק העשירי מאותה החשיבות הפרו פילאקטית הגדולה , הנודעת לתקנות הנוגעות לענין המיעוטיג * וכן אין בה כל הבעיות של המדינאות הבינלאומית או "הפנימית ' אף בעיה אחת < שתהא מסובכת כל כך , שתדרוש תשומת לב מרובו ? כל כך לגבי פרטי הפרטים וכשרון רב כל כך של ראית הנולד כמו בעית המיעוטים . יצטרכו להקדיש לבעיה הזאת מושב מיוחד של ועידת השלום בשלמותו ויצטרכו לקבוע באופן נבדל את ס פ ר - הברית של השויון . אבל ספר הברית מוכרח להיות גם "הגיוני . * החוק הוא בלתי
|
|