פרק כ דרישות המלחמה של עם ישראל

עמוד:213

הכבוד שהעולם חייב בו כלפי קרבךהאסון . אבל גם מחוז לצד הזה של הענין , שהבריות החדורים אותו הלר הרוח מתעלמים ממנה הרי ה"סנוביות" כשלעצמה משוללת כל שמץ של הצדקה . אין כל צורך להכנס כאן בויכוח על יסוד תביעות מופשטות ל"זכות בכורה % '' אין צורך לשאול את יריבינו , "מי כתב את התנ"ך / אך ורק בכדי לקבל תשובה : "היכן הוא שכספיר שלכם " ? ישנם עמים , שאין להם לא תנ"ד ולא שכספיר , ואעפ"כ הם נחשבים למתאימים בהחלט בשביל להיות שותפים בסוד הממלכות : על אחת כמה וכמה שהיהודים זכאים לשותפות שכזו . מוזר יהיה הדבר , אם איזו אומה שהיא בעולם תעיז לטעון , בשם השכבה העליונה שלה , שהיא עולה מאיזו בחינה שהיא על השכבה העליונה של עם ישראל : כי איזו אומה עולה על אומה זו בשפע בעלי המוחין , ההשכלה , החכמה המדינאית והנסיון המדינאי , או בכשרון ההתישבותי , המגיע עד לידי גאוניות — גם אם לא נדבר מאומה על נכונותם ויכלתם של היהודים לתמוך ברעיונותיהם ע"י מערכת כספים בריאה . אין כל נזק בדבר , אם מישהו תובע לעצמו את זכות הבבורה , במקום שהיא מבוססת על ערכים שבמציאות ! ומדת הדין מחייבת לדחות התימרות שוא , המחוסרת כל בסיס הגיוני % כך , למשל , אפשר היה לדחות בצדק גמור כל תביעה למקום בשביל באי כח היהודים במטה הראשי של בנות הברית ( אילו הוגשה תביעה שכזו ברגע הנוכח' , ( כי זהו שטח , שבו אנו בבחינת טירונים גלבד . אבל בשטח המדיג . בו אנו יכולים ללמד אחרים לא 0 חות מאשר ללמוד בעצמנו — התנגדות שכזו תשמש רק דוגמה ל"סנוביית * זולה ונבובה , שיש בה כדי להפריע להצלחת הענין המשותף . יש צורך להתנגד ליחס שכזה בכל כחות התבונה , ולדחות אותו בבוז גמור כראוי לו . לאחר שיתגברו על היחס הזה , יתגלה לנו , כפי שיש לשער' כי זה היה המכשול הרציני היחידי בפני הצעד המחוכם והמועיל כאחד : ההכרה בסמכות המוסד העליון של היהדות העולמית' בתור שותף מלא בהקמת עולם השלום .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר