|
עמוד:183
נאמנים הרבה יותר למדת ההגיון , אילו הציעו למיעוט הערבי את הערובות' הנחשבות בעיניהם למספיקות , כדי להבטיח את שלומו של המיעוט היהודי . ההנחה , שמיעוט לאומי הוא מיעוט מדוכא בכל זמן ובכל מקום , היא חםרת שחר ובלתי נכונה . הסקוטים שעזבו את סקוטלנד והוולסים שעזבו את וולס מפוזרים בכל רחבי אנגליה , ואעפ"כ אין שום אדם חושב , שזכויותיהם קופחו . שימו לב למצבו של המיעוט הקתולי הדובר צרפתית במחוז המעורב אונטאריו אשר בקאנאדד ( . אין הם מדוכאים שם כלל וכלל . רוסיה הסוביטית חטאה ופשעה הרבה' אבל שום אדם אינו יכול להכחיש , שמיעוטיה הלאומיים נהנים ממדה גדולה של שויון — במדד . שבני אדם מסוגלים ,, ליהנות" ממשהו באותו האקלים המדיני . צ'כוסלובאקיה היתה מדינה למופת מבחינה זו ! וכך היא גם פינלנד כיום , כי מצבו של המיעוט השווידי בארץ זו טוב הוא מכמה בחינות אפילו ממצבם של הסקוטים בבריטניה הגדולה . מובן , ששום דבר אינו שלם בתכלית השלמות עלי אדמות , ואין ספק , כי הוית הרוב נעימה היא מהוית המיעוט , אף בתנאים הטובים ביותר שאפשר להעלותם על הדעת ! אבל אין להסיק מכאן , שמצבו של מיעוט הוא טראגדיה בכל מקום ובכל עידן . כל עם גדול יש לו פירורים של בני האומה , החיים מחוץ למסגרת מדינתו' בתור מיעוטים בארצות אחרות : האנגלים באפריקה הדרומית , הצרפתים בקאנאדה' בלגיה ושוויץ , הגרמנים בכל קצוי עולם . מצבם תלוי בטיב המשטר . כשהמשטר הוא הוגן , יכול המיעוט הלאומי להתקיים במצב . המניח את הדעת באופן יחסי . אין לעולם שום זכות לחשוב , שהמדינאות היהודית אינה מסוגלת להקים משטר הוגן , ממש כאותו המשטר שהוקם ע"י המדינאות האנגלית , הקאנאדית או השווייצית . סוף סוף , הרי העולם למד ממקורות ישראליים דוקא , כיצד עליו להתיחס ,, לגר אשר בשעריד . "
|
|