|
עמוד:107
כלכלית , חברתית או מדינית . תנו לאדם הבינוני הוכחה מוחשת וממשית , כי נעשה מאמץ רציני , בכדי לדלל את שורת מתחריו היהודיים — והדעת נותנת , שכל מלחמתיותו תתנדף . אין זו אופטימיות ו כשם שהסירוב להאמין בהשפעתו המעשית של שיווי הזכויות איננו פסימיות : אין זה אלא ריאליזם ללא משוא פנים , ראית הדברים ללא כיסויים' אבל בעין יפה , הערכת היהודי וה"גוי" לפי ערכם הנכון , . terre a terre האם האדם הוא טוב מיסודו או רע מיסודו ? הנה משל שני , המכיל תשובה על שאלה אוילית ובטלה זו . היה היתד . עיר , ובה חמש מאות בתים . באחד הימים שלח אליה השולטן המשים יתומים ופנה לרגשות החסד של האזרחים , בבקשו אותם לתת מקלט לכל האומללים האלה . והנה בחרה העיר , מתוך הקפדה רבה , בחמשים המשפחות האמידות והצדקניות ביותר , והכניסה יתום לכל משפחה ומשפחה . בעבור חודש היתד . כל העיר כמרקחה ! חמשים אמהות התאוננו , שהיתומים — מלאי כנים , בלתי מחונכים ו"נוראים" בדרך כלל . אז התכנסו אנשי חבר העיר לישיבה שנית והחליטו לערוך מגבית ציורית לשם בנין בית יתומים — והצבור תרם סכום גדול' כפלים מכפי הנדרש , בנה בית יתומים נפלא ! ומכאן ואילך חי חיי אושר עד עולם . אבקואציה המונית , כדרך פתרון לבעיה היהודית , איננה אלטרנטיבה לשו"רן אזרחי : אץ היא אלא גולת הכותרת של השויון , התנאי ההכרחי בשביל השויון והשיטה היחידה שתוכל להפוך את השויון למציאות בת קיימא בשביל אלה שיישארו — אם מעטים ואם רבים .
|
|