|
עמוד:27
הנאציזם — האנטישמיות הוא דבר מה חשוב לאיו ערוף יותר מאשר " תופעת לואי" גרידא ; ויש לחשוב , שה"נציונל סוצאליזם" לא היה מצליח לעולם לבצע את כיבושיו המהירים ורחבי ההיקף , אלמלא ש"רכב על הסוס * האנטי יהודי . כל אדם ואדם יודע , שבתעמולה — פועלת הפניה לרגש האהבה באטיות ובכבדות לעומת ליבוי יצר המשטמה . המשטמה היא אותו " המיץ * חריף הטעמ , המחיש גם את בליעת הרעיונות והשיטות המדיניות וגם את עיכולם . ואין ה"טיץ" יכול להשפיע במלוא חמדה , אלא אם נושא השנאה נמצא בקרבת מקום , "תוך כדי שליחת יד * ' אם הוא ידוע לכל ואפשר להתקיפו בנקל וסתור רגש בטחון . אילו הצטמצמה התעמולה הנאצית מראשיתה בהטפה למרד נגד תנאי חוזה וורסאיל ונגד פשעי האנגלים / או הצרפתים' או האמריקאים יתכן שהשפעתה להלכה היתה חזקה גם אז' אבל התפשטותה בין ההמונים למעשה היתה מתגשמת רק בהדרגתיות רבה ; וספק הוא' אם היתה צוברת די מרץ בשביל לחולל התפוצצות . חוזה וורסאיל איננו נושא מוחש לשנאה ריאלית' הניתנת להמשש בידים ; אי אפשר ללבות את יצרי ההמונים ע''י נושא , שאפשר רק לקרוא עליו בספריה צבורית . מאידך גיסא , הרי המשטמה לאנגלים' או לאמריקאים , או לצרפתים — או שהיא עלולה לההפך לעינוי בשביל השומם עצמו' כל עוד אין הוא מעיז לבטא את שנאתו במעשים' או שהיא פעולה מסוכנת מאד , אם ינסה להביא את שנאתו לכלל מעשים במוקדם מדי . קיים רק נושא אידיאלי אחד ויחיד לאימון ההמונים בשנאה קולקטיבית , וזהו — היהודי . הוא נמצא בכל מקום ומקום ,, תון * תחום שליחת יד ! " אפשר להצביע עליו בפנת כל רחוב > ואפשר להעליבו או להתנפל עליו מתוך מינימום של סיכון , או מתוך חוסר כל סיכון בכלל . ליבוי תנועה מטיפוס התנועה הנאצית ללא קליעת אימון יום יומית במטרות היהודיות — למה היה דומה ? להצגת מחזה מפואר ללא חזרות מוקדמות .
|
|