|
עמוד:25
אם אי אפשל יהיה להבטיח , »* עקוי אל » ות , כגון הפלישה לפולין , לא יישנו עוד — הרי פירושו של דבר , שבנות הברית נוצחו במלחמה ! מכאן אנו למדיט' שמיגור המשטר הנאצי הוא מטרת מלחמה . אבל שאיפה לחידוש הסחר החפשי בין האומות , למשל — עמ היותה מצוינת כשלעצמה , אינה יכולה להחשב למטרת המלחמה . חוזה שלום אשר ייחתם , מבלי שיזכירו בו את חידוש הסחר החפשי , ייחשב בכל זאת למניח את הדעת . אבל לא יתכן , שחוזה שלום ישפיע וישא פרי , אם אין הוא מטאטא את המכשולים , העומדים בפני כל "בדק בית" שיש בו ממש , אם איננו מבער את הנגעים הממאירים , העתידים למנוע כל אפשרות של הבראה אמתית . אחד הנגעים האלה הוא — הטרגדיה היהודית באירופה המזרחית המרכזית . אי אפשר לתאר אפילו אתחלתא של "בדק הבית" והשיפוץ הכללי , כל עוד לא רופא הנגע הזה . ניתוח זה הוא "מטרת מלחמה" במלוא מובנה של המלה . הטרגדיה היהודית איננה , כמובן , אותו החידק שגרם למלחמה . אין היא אלא "הסביבה המזינה * ' שבתוכה טופח ורובה החידק , עד שהתבגר . תעלומות הלכי הנפש של ההמונים — אע '' פ שגם המחבר וגט הקורא הם הדיוטות בנידון זה—ניתנות לה 0 ברה , או , לכל הפחות'להמחשה באופן הנוח ביותר ע '' י משל ובניו אב > ושום מחבר , המתכוון לענינו ברצינות , אינו צריד להסס מפני שימוש במשלים מסוגים שונים . ישנם משלים רבים , שבעזרתם נוכל להמחיש את תפקידן האורגאני של רדיפות היהודים בגידולו ובהתקדמותו של מדוה המלחמה . אפשר להשוותו לתפקיד התבלין , או המיץ , המאפשר להמונים לבלוע את
|
|