בן־גוריון - יורק רוק ורעל

עמוד:477

לא יעמדו גם בפני שפיכות דמים ורציחות — כמו שאנו רואים בגרמאניה . ' ועל כך חזר 1 'יותר מכולם מתפללים אנשי הייבסקציה ההיטלריס טית לשפיכות דמים' י . 26 ומלשון הפתיחה rp : 1 > pp 1 TTn אל הפרטים , אל ההשמצות והעלילות בעניינים שלא נתבררו , שלא נדרש לבוררם : 'לפני שנה איימו ביריוני הייבס קציה ההיטלריסטית על איש אחד בירושלים ברצח , ולפני חודשים אחדים נמצא בבית מנהל מחלקת העלייה של הסוכנות פגיון מושלך דרך החלון עם כתובת "סרטיפיקאטים" — זה היה לאחר שלא מילאו את כל דרישות הבריתאים לתת להם סרטיפיקאטים למעלה מהמידה' . בן גוריון בדיאלקטיקה שלו 'הפך את הקערה' וטען , ש'מפירי השביתה בפתח תקווה אינם נלחמים על עבודה - איש אינו פוגע בזכות עבודתם , והשונא שלנו הם לא הנערים העלובים האומללים והפחעים הללו , המשוסים על ידי נושאי דגל היטלר בציונות . כל הסיכסוך בפתח תקווה אינו אלא פרובוקאציה מכוונת מצד המיפ לגה הרביזיוניסטית להביא לשפיכות דמים . ' בנאומו בא להעליל לא רק על התנועה כולה , אלא אף לעשות את ז'בוטינסקי גופו היטלראי : ' לאחר שהיטלר עלה לשילטון בגרמאניה בא ז'בוטינסקי לברלין , ותחת מישמר של בריתאים לבושים מדי נאצים הרעים נגד המארכסיסם בציונות ובארץ , 267 וניאץ את תנועת הפועלים מתוך ויכוח עם הקומוניסטים . ולאדימיר היטלר ידע היטב שבבירת גרמאניה זו היא פרובוקאציה פוליטית נגד רוב ציוני גרמאניה . והוא עשה מה שעשה בכוונה ובמחשבה תחילה . ואני לא אתפלא , אם האיש שנעשה בימי פרעות אוקראינה בן בריתו של ראש הפורעים פטליורה - יהיה מחר לבן בריתו של היטלר . ' וכאן בא להשמיץ את 'משה הוגנברג , ' זה 'הוגנברג מרחובות , ' זה משה סמילאנסקי , ולא זה בלבד , אלא אף להזהיר מפני הסכנה , שכאילו נפתחה חזית בכול המיש רדים הארץ ישראליים בגולה : 'רוצים לסגור את הארץ בפני עלייה חלוצית ולתת סרטיפיקאטים רק למפירי שביתה . אנו עומדים עכשיו לפני מע ( 265 לפי 'דבר' י 'קבוצות 'האגרוף , '' 'הביריון * נתארגנו לשם כך . לתעמולה הפרועה של דבוטינסקי נחוצות מהומות בארץ ... מגפי ההוגנברגים וההיטלרים היהודים . ' ... קבוצת ' הביריון' היה עניינה בפעולות הפגנה כלפי חוץ , ואילו הקבוצה האחרת , הקרויה כאן 'האגרוף ' , היתה קבוצה תל אביבית קטנה , שחבריה יצאו להגן על צעירי ופועלי בית '' ר , שכנגדם החלו לפעול בקביעות פלוגות התקפה מאורגנות ( בשם 'הסדרן' או כיויב ) מטעם 'הפועלי או בשם 'הפועל . ' הקבוצה התל אביבית היתה הגנתית מעיקרה ובתכליתה , ולא הותרה לה ולא התירה לעצמה רצועת הצוו הגדול של 'הדר ' , אף על פי שפעלה באווירה של שינאת אימה ואלימות אכז רית . מעולם לא הובא לידיעת הציבור עניין ממשי חמור נגד סדרני ביתיר , ואילו טענות מופלגות אחדות , שהועלו רק על דרך הקישוט התעמולתי באסיפות תעמולה , מעולם לא הוכחו , ודומה שאף לא הגיעו לכלל חקירה מישטרתית . חטאי הקבוצה התל אביבית , אם יש , הם איין ואפס או כאיין ואפס נגד הטאיהן של פלוגות מיוחדות , שפעלו ביד מאורגנת בארץ כולה , ומתוך גילויי אלימות מבישה , כלפי יחידים וקבוצות , בתילבושת ובלא תילבושת , וכלפי מועדונים . אילו ניתן פה לתיקי המישטרה המאנדאטורית , אפשר היה לשמוע מהם משריו על הכמות ועל האיכות של הפגיעות שפגעו הצדדים זה בזה , ולהקבילן לשם השוואה . ידוע יחסו השלילי המוחלט של ראש ביתיר לאלימות בכלל ולאלימות נגד יהודים בפרט . את יחסו זה הוכיח בפקודותיו שלא להיגרר במקרים של פרובו קאציות , וכך אפילו בימי הגסות והזוועות של ההסתה לאחר רצח ארלוזורוב . ז'בוטינסקי התנגד לאלימות אישית , וכך למשל ביקש להדגיש תמיד ( כמו במיכתבו לשלמה ויגודסקי , , ( 1930 . 12 . 22 ש'דווקא משום שאנו מטפחים את הכוח הפיסי זזייבינז אנו לזכור , שהשימוש בו מותר רק במיקרה אחד ויחיד , במיקרה של התגוננות מפני סכנה של ממש . בשום פנים איננו רשאים להשתמש בכוח בעניין של תביעת כבוד אישי בין יהודי לבין אחיו ' . כללו של ז'בוטינסקי היה כדבר שירו ' וגובר כדי למחול ' , וכך המליץ תמיד ( אף במיכתב הנ ל ) לבקש דרך לסליחה הדדית , להעיז ולבקש סליחה . 'כך הייתי אני נוהג ' . מי שאינו מסוגל להבטיח סליחת אחיו 'צריך לצאת מבית'ר ' . ( 266 ועוד לפי 'דואר היום' ;( 1933 . 5 . 19 ) 'לא גילינו אז את הדבר , כי באותו זמן נמצאה הפצצה בבית — בנהלל ' . ההאש מות סתמיות , ואף ההסבר של השתיקה סתמי . הפצצה בנהלל — הכוונה לרצח הילד דויד יעקבי , שנהרג בפצצתם של רוצחים ערביים , ועי' 'דבר . 1932 . 12 . 22 ' , ( 267 נוסח 'דואר היום' ' 'ובאסיפת כביכול ציונית תחת מישמר של יהודים לבושי מדי נאצים ( כאן הם דוגלים בצבע תכלת לבן ) דיבר שם על מילחמה במארכסיסם הגרמאני , פירוש הדבר — פרובוקאציה נגד הציונות הגרמאנית כולה — ולא הצה '' ר . ' לפי ה'יידישה רונדשאר , ( 1933 . 2 . 24 ) שהביא סקירה מפורטת על ההרצאה היו בה ילדים אחדים שעמדו במישמר ולבשו בגדים חומים ' ) הם היו צריכים כבר לישון מזמן . ( ' ועי ' הערה . 300

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר