|
עמוד:342
כרוז ראש בית"ר ביוני 1931 שלח ראש בית"ר מפאריס כרוז אל כל קנני בית"ר בעולם , ובו סיכם את החלטות הכינוס בדאנציג . כרוז זה אף הובא במקום מבוא לחוברת הרשמית על הכינוס העולמי הראשון . נביא כאן מדברי הסיכום שבו : ' עקרונות בית"ר , שנוסחו בוועידת דאנציג מכריזים , כי תוכנה היחיד של חלוציות אמיתית הוא שיעבוד הפרט והמעמד בפני אדנותו בלתי המוגבלת של הרעיון הממלכתי : לשם התפקיד הזה יכין את עצמו כל בית"רי לתעודת העבודה ולתעודת ההגנה ובכול ימי חייו מוכן לקריאת ה" גיוס" הן בתור עובד והן בתור חייל . בדאנציג איחדנו את המיבנה הפנימי של בית"ר . השווינו ושקלנו את צורות האירגון השונות , שסיגלו להם סניפיגו בכול ארץ וארץ , ואת הטוב שבכולן צירפנו לשיטה מאוחדת . בשטח זה נתבטא האופי הכפול של בית"ר , אופי של אסכולה וצבא גם יחד . שלוש הדרגאות אי ני וג' תוקדשנה להכשרה ולהשתלמות , חוק לימודי קבוע וזמן קבוע לכול אחת משלושתן , ואחר כך יסתפח בן בית"ר לאוצרון הבית"רי לכל ימי חייו עד ליום מותו , או עד ליום בגידתו . בתור היסוד האירגוני לכול התנועה הנחנו את עקרון ההכשרה ההגנתית- המוני בית" ר בכול ארץ וארץ יסתדרו בצורת גדודים ; קשר תמידי יווצר בין כל בית"רי לבין גדודו המיוחד ; מדרגא א' — בתור תלמיד מתכונן — יסתפח אל גדודו , וגם אחרי גמרו את חוק השירות בדרגאות יישאר נאמן לגדודו , ומוכן לגיוס בשורות גדודו . ההכשרה ההגנתית הוכרה בתור הראשונה מכול חובות הבית"רי , תנאי שבלעדיו אין קיום בבריתנו הן לצעיר והן לצעירה . כמו כן הוכרזה לעקרון גם השלטת הדיבור העברי בחייו הפר טיים והאירגוניים של כל בן בית"ר ... אותו הדין הוא בדבר תוצרת היישוב ... ערך מיוחד ונעלה ניתן בדאנציג למושג "החלוץ" - אותו ערך שעליו חלם תרומפלדור , יוצר הרעיון החלוצי , ואשר נשכח וניטשטש בגילגולי המציאות הקטנטונת של עשר השנים האחרונות . כל בית"רי העולה ארצה בתור בית"רי יקבל לשנתיים את העול החופשי של שירות הגיוס הבית"רי . לאשר יישלח ילך , את העבודה שתיקבע לו - יעבוד , ורק לאלה , ורק לזמן שירותם , יינתן התואר של חלוצי בית" ר . פיתרון מוחלט קיבלה בדאנציג שאלת היחסים בין ברית תרומפלדור לבין ברית הצה"ר , פיתרון ברוח העקרונות , שעובדו לפני חצי שנה בוועידת הצה"ר בפראג . הצה"ר אינה מיפלגה בציונות : הצה"ר היא הציונות , ובית"ר היא האסכולה והצבא של הציונות . בגבולות תפקידה הכפול חופשית היא בית"ר כגוש עצמאי . בשנות גיוסו בתור חלוץ בית"ר יעמוד הבית"רי ברשות הנהלה משותפת שתיווצר למטרה זו בארץ . בכול שאר תפקידיו האזרחיים בן בית"ר בן הצה"ר הינהו . בית"ר והצה"ר אינן שני מחנות , אינן אלא שתי דרגאות לכולל הגדול האחד - לציונות הממלכתית « ( 168 מכינוס דאנציג ראה ז'בוטינסקי לשלוח מיכתב ברכה לוועידת הצה"ר החמישית בגאליציה , ובמיכתבו זה , שכתב ( 86 דרגה ד' מספקת לבית" ר את החברים האחראים למוסדות ההנהלה והחינוך , משתתפת באופן פעיל בחיים המדיניים בגדר ברית הצה"ר וכפופה לפקודת כינוס וגיוס . אסיפות בני בי ת" ר ( 87 מכול חברי בית"ר רק בני בית"ר הם בעלי רשות הבחירה האקטיבית והפאסיבית באסיפות בני בית"ר . ( 88 אסיפת בני בית"ר מתקיימת לפחות פעם אחת בחודש , ומפקד הקן מרצה בה על המצב בבית"ר העולמית , בסניף הארצי והמקומי . חוץ מזה דנים בשאלות בית"ר . ( 89 פעם אחת בשנתיים מתכנסת אסיפת בני בית"ר במטרה מיוחדת לבחור צירים לכינוסים הארציים .
|
|