הרהורים לא־מדעיים על החינוך

עמוד:9

כל מה שאינו נמדד , נספר ונשקל אינו קיים , כידוע . מלבד ההרהורים . אין קץ מדידות , ספירות ושקילות נעשו בדורות האחרונים בחינוך וב"מרעי החינוך , " לרבות מה שקוראים " מדעי ההתנהגות . " מה לא מדדו ומה לא שקלו ומה לא ספרו , ומה לא ציירו לו עקומות ועשו ממנו ממוצעים מחושבים היטב . אבל נראה שפחות מדי הרהורים הרהרו , הרהורים חסרי משקל , משתמטי מדידה ונמלטי ספירה , לרבות עריקי "חלות'' ומתפרפרי "תקפות" — פחות מדי הרהורים נתהרהרו בקול — מפני שההרהורים אינם סטטיסטיים , ומפני שרק בטלנים ומבלי זמן יש להם זמן לבלות על כלומיותם . להלן כמה הרהורים בטלניים על החינוך . הרהורים בלתי ממוחשבים , בלתי מדעיים , ובלתי טבועים בשום גושפנקה של מוסד מוכר . " חינוך" ו"לחנך" שייכים למשפחה אצילה של מושגים מיוחסים , כה אציליים וכה מיוחסים , עד שהספקות וההיסוסים נמסים מייד על קפם המכובד . גמגום סימן שאלה והפטרת ספק כלשהו נראים מייד ככפירה בקודש . ושאלות חקרניות נראות לא רק כלא מנומסות אלא כאילו רק כדי לבלבל על הבריות את דעתם באו . ועם ואת , לאחר שיושבים ועוברים ומעיינים באין סוף כתבי בני הסמכא הגדולים , ולאחר ששומעים איךספור עדויות מפורטות מפי מומחים נודעי ישם , ובעיקר , לאחר שכל אחד יודע גם מנסיונו האישי , כילד וכבוגר , נמצא שלא "החינוך" ולא "הלחנו" אינם כלל שום עניינים ברורים או פשוטים או חד משמעיים או מוצלחים . ושלא "החינוך" ולא "הלחנו" אינם

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר