|
עמוד:11
הדבר על הצד הטוב ביותה עכשיו יחלק מיד את דברי המתיקה : יאכלו ויגמרו עד כמה שאפשר מהר' שאם לא כן' שוב תהיינה תיגרות' תלונות וטענות . רהיט או מכשיר חדש — טורח נוסף , שוב דרושה השגחה שלא ישברו' שלא יקלקלו איזה עציץ בחלון , תמונה על הקיר — עבודה רבה מחכה לו , אלא שהוא אינו יודע' איננו רוצה' אפשר שאיננו יכול או שכבר חדל להבחין . יאבד לו האימון בכוחות עצמו . בראשונה , לא עבר יום , שלא גילה בו משהו חדש בילדים או בו עצמו . — הילדים היו שמחים לקראתו' עתה מתרחקים הם ממנו . האוהב הוא אותם עוד ? לרוב הוא זועם ולעתים ינהג אפילו בגסות . אפשר כי לא רחוק היום' בו ידמה לאלו , שרצה לשמש להם דוגמא' לאלו שמאס בהם בגלל אדישותם ורשלנותם . . 6 הוא איננו מרוצה מעצמו' מהסביבה , מהילדים . לפני שבוע קיבל מכתב על מחלת אחותו . הדבר נודע לילדים , השתתפו בצערו ; שכבו לישון בשקט . היה אסיר תודה להם . אתמול הגיע חניך חדש . הוציאו ממנו 3 ערמה את בל הממתקים' את הקלמר ואת התמונות , ואיימו עליו' שאם יתלונן' יקבל מכות . להפתעתו' היו מעורבים בעסק מזוהם זה גם אלה שחשב אותם להגונים . ילד יחבק אותו ויאמר ; "אני אוהב אותך' — והיא מבקש חליפה חדשה . אותו ילד — פעם הוא מתרגש , מלא התפעלות . מאין לילד מידה כה גדושה של נימוס מעודן ואבחנה עמוקה ? פעם מרחיקה אותו ממנו הפכפכנותו הדורסנית .
|
|